Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit Empty
BerichtOnderwerp: Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit   Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit Icon_minitimezo 24 jan 2016 - 9:11

Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit

ZIEN
Fotografie

Wat betekent het om Indo te zijn? In het boek Twijfelindo’s worden meer dan driehonderd mensen geportretteerd met een Indische achtergrond. Indo’s zonder de uiterlijke kenmerken, maar ook Indo’s die twijfelen over hun Indische identiteit.

“Kun jij zien of iemand van Indische afkomst is? Het is inmiddels zeventig jaar geleden dat Indische Nederlanders en Indo’s zijn gerepatrieerd uit Nederlands-Indië. Indo’s zijn per definitie van gemengd bloed en de generaties die daarna zijn gekomen, hebben zich verder gemixt. Daarom is het steeds moeilijker te zien of zij Indisch zijn. Ik noem ze twijfelindo’s, en over hen wil ik een boek maken.”

Datum19 januari 2016 Auteur Susan Poeder  FotograafArmando Ello

Indotiteit

Foto- en videograaf Armando Ello is oprichter van Hoezo Indo, een Indische community die als doel heeft de jongere generatie bewust te maken van hun Indische identiteit. Zeven jaar lang maakte hij verschillende Indische portretten en in 2011 begon hij het project ‘Verborgen Identiteit’ (zie foto’s ). Hij zocht voorbeelden van Indo’s van wie je niet meteen kunt zien of ze Indo zijn: de twijfelindo’s. Het groeide uit tot een groot project waarvoor hij bijna driehonderd Indo’s fotografeerde en interviewde over hun indotiteit (Indische identiteit).

Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit 313g853

Lees verder bij Geographic
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit   Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit Icon_minitimedi 26 jan 2016 - 17:05

Let op wat Armando te zeggen heeft op hoezoindo.nl naar aanleiding van de publicatie van het National-Geographic-artikel:

"Ik lees mijzelf weer terug op de site na een interview met de journalist van National Geographic en dan denk ik: Dus zo zien mensen mij en op deze manier worden mijn woorden geïnterpreteerd. De feiten kloppen niet helemaal en de woordkeuze is niet zoals ik het gezegd en bedoeld heb, maar tegelijkertijd weet ik dat dit stuk heel belangrijk is om het op NatGeo gepubliceerd te hebben, want het gaat over de Indische identiteit."

Vooropgesteld dat hij blij is dat via National Geographic Nederland aandacht wordt besteed aan het Twijfelindo-project, heeft hij dus toch zijn bedenkingen bij de weergave van zijn woorden in het artikel.

Bron: http://hoezoindo.nl/identiteit-is-belangrijker-dan-je-denkt-blog/
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twijfelindo’s: boekproject over verborgen identiteit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verborgen schatten in beeld
» Verborgen Stem
» Identiteit en Indische cultuur
» Zoektocht naar identiteit
» Molukse Identiteit – wetenschappelijk verklaard

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: