Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal Empty
BerichtOnderwerp: Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal   Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal Icon_minitimedo 10 maa 2016 - 15:47

Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal

Geplaatst op 10 maart 2016

Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal 2lapyco
Toon en Geertje Millenaar-Molenaar zijn zestig jaar getrouwd © Lars Smook

NIJVERDAL - Ze werden penvrienden toen hij als militair in 'Nederlandsch Indië' zat. Het bleek echte liefde: Toon Millenaar en Geertje Molenaar zijn inmiddels al zestig jaar getrouwd.
Ik dacht: het lijkt wel een huwelijksbureau
Hij werd na de Tweede Wereldoorlog als militair naar Nederlandsch Indië gestuurd. Daar merkte de Zeeuw Toon Millenaar (88) dat zijn ‘slaapje’, die boven hem in een stapelbed sliep, vrachten met post kreeg uit Nederland. „Ik kreeg niet zo veel, dus vroeg ik: hoe doe je dat toch? Hij zei dat ie penvriendinnen had in Nederland. Hij had er wel eentje over, uit Nijverdal. Die mocht ik wel overnemen.”

Huwelijksbureau
Het meisje uit Twente had echter ook te veel jongens in Indië waar ze mee schreef, dus gaf ze het adres aan een vriendin: Geertje Molenaar. „Ik moest er eerst niets van hebben”, blikt Geertje (87) lachend terug. Ik dacht: het lijkt wel een huwelijksbureau.” Dat bleek het voor Toon en Geertje ook zo te zijn. Woensdag waren de penvrienden 60 jaar getrouwd. En dat betekende bloemen, taart en een bezoek van burgemeester Anneke Raven van de gemeente Hellendoorn.

Vitaal
Het echtpaar kreeg drie dochters en heeft inmiddels vier kleinzonen. Ze hebben veel gereisd: acht keer naar Amerika, één keer naar Indonesië en bijna jaarlijks naar Spanje.Ze zijn nog vitaal, wonen nog zelfstandig en rijden allebei nog auto. Dat heugelijke feit wordt zaterdag gevierd met familie en vrienden.

Tubantia
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Brieven naar Indië leiden tot 60 jaar huwelijk in Nijverdal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hortus Botanicus Leiden vernoemt orchidee naar Jane Goodall
» Unieke Indonesische stoomlocomotieven naar Leiden
» Leidenaar fietst van Leiden naar Indonesië om geld in te zamelen voor de Sumatraanse tijgers
» Lezingenmiddag Indië-film 25 september Leiden
» Vereniging van Indië Militairen Lichtenvoorde 65 jaar

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: