Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland Empty
BerichtOnderwerp: Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland   Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland Icon_minitimedo 6 okt 2016 - 8:16

Geplaatst op 05 oktober 2016

Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland 513fr5

Michaël en Adin. Mechteld Jansen

KAMPERLAND - Michaël Ruppert vertrok vier jaar geleden op wereldreis. Alleen, zonder vast plan en zonder geld. En tóch zag hij zestig landen. Nu is hij terug in Kamperland. Bekeerd tot de islam en getrouwd met een Indonesische vrouw.
Op een dag zijn we gevlucht, getrouwd en pakten we het vliegtuig naar Nederland.

Honderdduizenden ervaringen, maar de mooiste nam hij mee naar huis. Michaël (29) zit samen met zijn gesluierde vrouw Adin (22) - ze zijn een paar weken geleden getrouwd - in de woonkamer van zijn ouderlijk huis in Kamperland. Een enorm contrast met wereldstad Jakarta, waar hij het afgelopen jaar woonde.

"Natuurlijk had ik nooit verwacht dat ik zou trouwen en moslim zou worden. Maar het voelt allemaal heel goed." Michaël hield een reisblog bij op zijn Facebookpagina Starring You. Zo kon hij gratis op reis.

Gratis naar Afrika
Hij stuurde zijn volgers kaartjes, zo'n vijftig per bezocht land. Een kaartje ontvangen was gratis, maar de meesten stortten een donatie of gaven een vliegticket. Zo hielpen ze Michael bijvoorbeeld gratis naar Afrika, Azië, Canada en Amerika. "Ik voel me overal thuis, maar daardoor ook weer nergens. Het is vreemd om lang op dezelfde plek te zijn. Toen ik reisde zat ik elke twee weken wel een keer in het vliegtuig."

Hij sliep altijd bij zijn volgers. Zo kwam Michaël ook in contact met de islam. Het afgelopen jaar verbleef hij in Indonesië, waar negentig procent van de bevolking moslim is. Hij verdiepte zich in de godsdienst, ging mee naar de moskee en las in de koran. "Het was helemaal niet mijn bedoeling om moslim te worden. Maar het voelt zo goed, het past bij me. Mijn familie en vrienden waren verbaasd, maar reageerden positief."

In elkaar geslagen
En dan nam hij ook nog een vrouw mee naar huis. Zijn vrouw. Hun vertrek naar Nederland was 'niet zo leuk', vertelt Michaël. "Adin's familie accepteerde niet dat zij met een blanke man was. Bovendien wilden ze haar uithuwelijken aan een neef. Ze hebben Adin erom in elkaar geslagen. Op een dag zijn we gevlucht, getrouwd en pakten we het vliegtuig naar Nederland. Inmiddels begint haar familie het gelukkig te accepteren. We hopen nog eens een traditionele bruiloft in Indonesië te vieren."

Op Facebook vervult Michaël nu een soort sleutelfunctie tussen moslims en westerlingen. Sinds hij online liet weten dat hij moslim is en getrouwd, krijgt hij iedere dag vragen. Moslims stellen vragen over het westen, 'klopt het echt dat iedereen daar iedere dag dronken is'? Westerlingen willen op hun beurt weten of het echt zo is dat vrouwen in moslimlanden worden onderdrukt.

Dochter aanbieden
Toen hij berichtte over zijn bekering, boden moslimmoeders hem hun dochter aan. "Dat was irritant, want juist het meisje waar ik mee wilde zijn, mocht dat niet van haar familie."

Hoewel een moslima in Kamperland een uitzondering is, voelt Adin zich welkom. "Er is hier geen discriminatie, mensen groeten me gewoon. Het mooist aan Zeeland vind ik de zee. Toch willen we uiteindelijk graag in Indonesië gaan wonen."

PZC
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Amatoo: Van Zeeland naar Indonesië
» Zwemmer zonder armen of benen van Oceanië naar Azië
» Ludo fietst met prothese naar Nieuw-Zeeland
» Naar Bali zonder de kinderen..