Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere   Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere Icon_minitimedo 15 jun 2017 - 10:48

Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere


Na meer dan 20 jaar een reputatie te hebben opgebouwd met zijn cateringservices werd het tijd voor een vaste plek. Toevallig kwam Tim van Heije in contact met de eigenaar van Het Veerhuys, die een nieuwe huurder zocht. In vijf maanden werd het omgebouwd tot een plek met een hoog Indisch thuisgevoel.

Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere 131
Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere
13-01 ALMERE HET INDISCH VEERHUIS.INTERIEUR ©KASTERMANS STUDIO


Op familiedagen was het koken naar de smaken van de Indische oma en moeder van Tim van Heije altijd een enorm succes. ‘Het was alsof je terug in de tijd ging’, zegt Van Heije. ‘Toen ik samen met mijn zoon Jaimie door de eigenaar werd gevraagd om advies wat met het Veerhuys te doen, kwam van het een het ander.’ Naast zijn catering en de foodtruck Sate Bak-Kar, kwam er ook een vaste stek. ‘Ik kookte al regelmatig bij Jaimie in Ouderkerk en heb in het verleden gekookt bij andere restaurants in binnen- en buitenland, dus die stap was niet zo groot.’

Details uit Indonesië
Bij de verbouwing kwam Van Heijes interesse voor binnenhuisarchitectuur ook goed van pas. Van Heije daarover: ‘Ik heb veel moeite gedaan om allerlei originele details uit Indonesië te krijgen. Bijvoorbeeld de authentieke deuren en oorspronkelijke pilaren uit een Balinese tempel, die zorgen voor een bijzondere sfeer in het pand.’

Cijfers
Het Indisch Veerhuys
Havenhoofd 7, Almere

150.000
euro voor de verbouwing en inrichting

8
fte’s waarvan 4 in de bediening, 4 in de keuken en 6 oproepkrachten

35,50
euro voor de complete Indische experience van 20 gerechten met de authentieke smaak van Tim

90
couverts binnen en 40 buiten op het terras aan de haven

Foto's


Eerste publicatie door Willy Joosten op 15 jun 2017
Misset Horeca
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geen Rumah Senang in Almere
» Indische feestavond in Almere - 24-11-2012
» Typisch Almere: Toko Garuda, van restaurant naar toko
» over Indisch eten...
» Almere City FC haalt spits van Ajax met reusachtige fanschare

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: