Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven Empty
BerichtOnderwerp: Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven   Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven Icon_minitimevr 20 nov 2009 - 18:44

Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven
20-11-09


Hella Haasse zou graag nog een boek schrijven. Dat vertelde de 91-jarige schrijfster tijdens een interview met de NOS ter gelegenheid van de afsluiting van de campagne Nederland Leest.

"Ik ben oud en heb dus de gebruikelijke verschijnselen van de ouderdom, maar verder ben ik voor mijn leeftijd nog redelijk gezond", zo vertelt de schrijfster. "Het is mijn grootste wens om nog eens te kunnen schrijven, maar ik heb daar momenteel niet de rust en concentratie voor."

Multicultureel rijk
Tijdens de campagne stond Haasses debuutroman 'Oeroeg' uit 1948 centraal. Het boek speelt zich af in het voormalige Nederlands-Indië en gaat over de vriendschap tussen een Nederlandse en een Indische jongen.

"Ik vind het geweldig dat jongeren door mijn boek bewust zijn geworden van het Nederlandse koloniale verleden. Ik denk dat er behoefte aan is om nog eens onder te duiken in het verleden en informatie in te winnen over hoe het daar toen was. Het was een enorm multicultureel rijk", zegt Haasse hierover.

Ondergronds
De schrijfster denkt niet dat het zo'n vaart zal lopen met de 'ontlezing' van de maatschappij. "Met de toename van apparatuur om te communiceren met teksten zal het echte, creatieve lezen blijven. De groep wordt misschien kleiner, maar mensen blijven er behoefte aan hebben. Misschien blijft het enkel ondergronds bestaan."

NOS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I.M. Hella Haasse
» interview Hella S. Haasse - 'Ik leef pas als ik de dingen opschrijf'
» Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse
» 'Met bonzend hart'- Willem Nijholt schrijft Hella Haasse
» Spiegelbeeld en schaduwspel, het oeuvre van Hella S. Haasse - Margot Dijkgraaf

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: