Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uit-geoeroegt

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Uit-geoeroegt Empty
BerichtOnderwerp: Uit-geoeroegt   Uit-geoeroegt Icon_minitimevr 20 nov 2009 - 19:13

Leescampagne Nederland Leest eindigt in Carré


Uit-geoeroegt F6zoj
''Met Oeroeg in Nederland Leest krijgt mijn eersteling 61 jaar na verschijnen hernieuwde aandacht. Dat is een mooi geschenk in de laatste fase van mijn leven'', aldus Haasse. Foto ANP

AMSTERDAM - In een uitverkocht Theater Carré in Amsterdam is vrijdagmiddag de nationale campagne Nederland Leest afgesloten. Centraal stond de debuutroman Oeroeg van Hella S. Haasse uit 1948.

In aanwezigheid van de 91-jarige schrijfster droeg acteur Willem Nijholt Oeroeg voor in een speciale theaterbewerking van schrijfster Yvonne Keuls. Tot besluit werd de 'grande dame' van de Nederlandse literatuur geïnterviewd door literair critica Margot Dijkgraaf.

''Met Oeroeg in Nederland Leest krijgt mijn eersteling 61 jaar na verschijnen hernieuwde aandacht. Dat is een mooi geschenk in de laatste fase van mijn leven'', aldus Haasse. De schrijfster liet weten dat ze bezig is met een nieuw boek met als titel De ontbladering.

Oeroeg heeft als thema een vriendschap tussen twee jongens uit verschillende culturen. De bedoeling was om met de campagne een discussie op gang te brengen over het boek. Tijdens de campagne Nederland Leest werd Oeroeg in een speciale pocketeditie uitgegeven die in de bibliotheken werd uitgedeeld.

Daarnaast organiseerden de bibliotheken honderden activiteiten, waaraan Nederlandse schrijvers hun medewerking verleenden. Onder meer reed er een voorleestrein tussen Den Haag en Amsterdam, waarin schrijvers voorlazen uit Oeroeg. Ook stonden er bij de bus- en tramhokjes abri's met affiches waarop alle 102 pagina's van de novelle stonden afgedrukt. (ANP)
20-11-09 18:07

Parool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Uit-geoeroegt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: