Aantal berichten : 6613 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 10:34
De droevige belevenissen van Indo Johan Reteig in Holland. van NieuwIndisch Televisie op YouTube
OmSid
Aantal berichten : 861 Registratiedatum : 08-01-09 Woonplaats : Negeri Kincir Angin
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 11:08
wu schreef:
De droevige belevenissen van Indo Johan Reteig in Holland.
Als ik dat zie word ik ook droevig . Maar hij ken nog wel eten met zijn vingers , en loop ook met een batikbroekje rond . Boleh die fen.
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 13:08
Als ik zo 's rond zie wat er allemaal aan de muren hangt en op tafeltjes e.d. staat, dan moet ik héééél sterk aan een bibro denken, missy Wu en Ms LL. Die bibro heeft er ook een handje van om.... enfin, het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet kruipen kan en waar het hart vol van is, lopen de muren van over zeg ik maar.
Boeroeng
Aantal berichten : 931 Registratiedatum : 03-01-09
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 13:27
Ik krijg het idee alsof hij het liefst in Indonesië zou willen wonen. Ik geloof dat ik het straatje herken.
wu
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 13:37
Hij is al terug (dacht ik te lezen)..... naar daar, waar buurmannen geen kritiek leveren op zijn manier van leven...
ElEl
Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 15:23
Van wanneer zijn deze opnames? Er stond, dat hij 3 weken na deze opnames naar Indonesië is terug gegaan. Ik miste wel de sambal bij zijn eten Bij Bibro is het veel minder rommelig.....
wu
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 18:20
in de linker benedenhoek staat in het begin van de filmpjes 2007
Klopt, bij Bibro is het kaal, vergeleken met de kamer van Johan. Ik moet zeggen dat ik de volheid van Johans kamer niet echt storend vind - weet niet hoe het komt..
Boeroeng
Aantal berichten : 931 Registratiedatum : 03-01-09
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 18:26
Haha ....ik had niet gelezen dat hij 3 weken later vertrok.... maar zijn hele woonkamer hangt vol met Indonesische symbolen.. zijn manier van doen ook... Eerst dacht ik dat hij expres een Indisch/Indonesisch manier van doen deed voor de camera.. Maar dat is niet zo. Het leek me dat hij in al die jaren hier nog veel contact had met Indonesië en het liefste daar wilde leven.. Ik hoop dat hij daar gelukkig kan zijn..
OmSid
Aantal berichten : 861 Registratiedatum : 08-01-09 Woonplaats : Negeri Kincir Angin
Onderwerp: Re: In de hoofdrol: echte Indo Johan di 5 jan 2010 - 20:52
Boeroeng schreef:
Het leek me dat hij in al die jaren hier nog veel contact had met Indonesië en het liefste daar wilde leven.. Ik hoop dat hij daar gelukkig kan zijn..
Ik vraag me af of hij in de harde Indonesische maatschappij kan aarden. Zeker als hij in de grote steden moet wonen .
De kans dat hij terug gaat is heel groot , een lieve maar kwetsbare man . Ik denk gelijk hoe hij daar kan blijven , als kind van een Nederlander heeft hij een Nederlandse nationaliteit. Dus moet hij een verblijfvergunning hebben . Dat kan hij krijgen op grond van een Lansia visum (55+ visa), maar dan heb je ook bepaalde voorwaarden.