Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De kast van Wieteke van Dort

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De kast van Wieteke van Dort Empty
BerichtOnderwerp: De kast van Wieteke van Dort   De kast van Wieteke van Dort Icon_minitimevr 9 apr 2010 - 9:42

vr 09 apr 2010, 06:30 | 2 reacties

De kast van Wieteke van Dort

De kast van Wieteke van Dort wilde ik al heel lang fotograferen omdat ik vermoedde dat daar hele mooie kledingstukken van indonesische stoffen in zouden hangen. En natuurlijk wilde ik de koningin van de kindertelevisie eens in het echt ontmoeten. Eigenlijk was ik best zenuwachtig om de vrouw die ik vroeger iedere dag bij Klokhuis zag en later als tante Lien te ontmoeten. Maar ik werd heel welkom ontvangen door Wieteke van Dort die me meteen een glas vers sap voorzette. Even later kwam ook de man van Wieteke thuis en samen lieten ze me de kledingkast zien in hun prachtige slaapkamer.

Voor het eerst voelde ik me een beetje bezwaard om een privéruimte te betreden. De schoonheid en de rust van de Indonesisch aandoende kamer en de Indonesische stoffen overviel me. Het voelde als een compliment dat ik dit mocht zien.

Wieteke was juist die week aan het opruimen. Eigenlijk gooide ze nooit iets weg, maar ze had inmiddels zoveel kleding van producties en haar optredens als Tante Lien dat ze besloten had een deel naar de kringloop te brengen.

Wieteke heeft voornamelijk veel jasjes, zeker wel 25 stuks. De meeste daarvan kocht ze op de Tong Tongfair ,een grote Indonesische jaarmarkt die in mei gehouden wordt. De sarongs en kabaja's krijgt ze opgestuurd door een vriendin uit Indonesië. Deze draagt ze niet overdag, meestal alleen tijdens haar optredens. De blousjes van batikstof die ze vaak tijdens haar vakanties koopt draagt ze echter wel veel.

Eén van haar favoriete ontwerpers is Gérard Brussé. Vroeger heeft Wieteke in een mooie jas van Brussé eens Sinterklaas binnengehaald.

Ook draagt ze weleens hoeden van Brussé net als de hoeden van hoedenontwerpster Henriëtte Dijkinga die ook hoeden maakt voor politieke vrouwen.

Nadat ik een foto had gemaakt van de hoedenverzameling was het weer tijd om naar Utrecht te gaan. Wieteke ging nog even naar haar expositie kijken die net was opgebouwd, want Wieteke is ook werkzaam als professonieel beeldend kunstenaar. Ze maakt schilderijen, tekeningen en aquarellen en prachtig beschilderde porseleinen vasen. De expositie is nog tot en met 24 april te zien is in Artifac in Den Haag.

De kast van Wieteke van Dort Kastwi10 De kast van Wieteke van Dort Kastwi11 De kast van Wieteke van Dort Kastwi13


wathebikaanvandaag.nl

zie voor de 3 andere plaatjes het artikel in de Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
De kast van Wieteke van Dort
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wieteke van Dort
» Wieteke van Dort en de Sinterklaasprijs
» Aan tafel met Wieteke van Dort
» Wieteke van Dort (75): ’Ik moet wel doseren…’
» Wieteke van Dort bij Dag van de Ouderen - 7 okt. a.s. in Geldermalsen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: