Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexRegistrerenInloggen

'Hij schreef me elke dag een brief'

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

'Hij schreef me elke dag een brief' Empty
BerichtOnderwerp: 'Hij schreef me elke dag een brief'   'Hij schreef me elke dag een brief' Icon_minitimewo 4 feb 2009 - 22:52

door David Duijnmayer. woensdag 04 februari 2009 | 07:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 04 februari 2009 | 07:54

HANSWEERT - Ze zijn beide geboren en getogen in Schore, woonden daar zowat hun hele leven en brengen hun oude dag door op een steenworp afstand, in zorgcentrum Maria-oord in Hansweert.

Toch waren Piet en Catrien Joosse de eerste jaren van hun relatie ver van elkaar verwijderd.

Ze hadden nog maar net vaste verkering, toen Piet bijna drie jaar naar Nederlands-Indië ging. Het verliefde stel hield contact door elkaar te schrijven. "Hij schreef me elke dag een brief", vertelt Catrien. "Ik schreef ook dikwijls genoeg, maar zo vaak als Piet kon ik niet opbrengen."

Nadat Piet terugkeerde, volgde al snel de bruiloft in 1949. Het echtpaar kreeg vijf kinderen, tien kleinkinderen en twee achterkleinkinderen. Piet was altijd druk. Hij werkte als gemeentewerker in Schore en was vrijwilliger voor van alles en nog wat. Hij stond in het dorp bekend als 'de burgemeester van Schore'. Catrien was huisvrouw en zorgde voor de kinderen. Vandaag viert het echtpaar de diamanten bruiloft met de hele familie en kennissen. "Er komen misschien wel meer mensen dan zestig jaar geleden", lacht Piet.

PZC
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Kesasar

Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: 'Hij schreef me elke dag een brief'   'Hij schreef me elke dag een brief' Icon_minitimevr 6 feb 2009 - 4:51

Mijn hoed af voor deze twee, moge zij gezegend worden met gezondheid en vele jaren! Om Kesas duimenop
Arek Suroboyo

Arek Suroboyo

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-09
Leeftijd : 82

BerichtOnderwerp: Re: 'Hij schreef me elke dag een brief'   'Hij schreef me elke dag een brief' Icon_minitimevr 6 feb 2009 - 12:15

Heerlijk als je dat in gezondheid mag beleven.
Het lijkt me mooi een diamanten bruiloft.
Ik zit pas op 43 jaar en 7 maanden,dus ik kan nog even.

John Dave Boon
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 'Hij schreef me elke dag een brief'   'Hij schreef me elke dag een brief' Icon_minitime

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ach, elke moraal verandert
» Elke maandag rijst eten bij opa en oma
» IndoFilmCafé, nu elke 2e zondag van de maand...
» Elke maand veel vragen over oorlogsvermisten
» Er schuilt een geest in elke kris

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: