Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Lonny gaat koken in Uruzgan

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Lonny gaat koken in Uruzgan Empty
BerichtOnderwerp: Lonny gaat koken in Uruzgan   Lonny gaat koken in Uruzgan Icon_minitimeza 7 feb 2009 - 18:26

vrijdag 06 februari 2009

'Ik ga koken in Uruzgan'
Door ELLEN SCHOLTENS

[HEMEL & HEL] Televisiekok en auteur Lonny Gerungan begon in 1997 bij de TROS met zijn culinaire programma "De Reistafel". Hij stortte zich vanaf dat moment geheel op zijn nieuwe uitdaging: het presenteren en samenstellen van zijn televisieprogramma en het schrijven van kookboeken. Lonny vertelt in de serie Hemel & Hel over zijn reisbelevenissen.

Lonny gaat koken in Uruzgan 3261062448_267e8f765a_m Lonny Gerungan.

FANTASTISCHE VAKANTIES…

''De trip naar Thailand voor mijn toenmalige culinaire reisprogramma. Heel Thailand is fantastisch, niet alleen het zuiden dat veel weg heeft van Maleisië. De reden: de mensen zijn er zo aardig en zo beleefd, iedereen nodigt je thuis uit. Ook het eten is er fantastisch. Al vind ik qua landschap Indonesië mooier.''

Wat weten veel mensen niet over je geboorteland?
''Bali klinkt misschien afgezaagd, maar er zijn zoveel mooie, onontdekte plekken. Zoals de rijstvelden in het noordwesten. Niet voor niets heb ik daar een stukje grond gekocht.''

Bestaat er voor jou een droomreis?
''Er is nog zoveel dat ik wil zien: Vietnam, Cambodja, China, Taiwan. Ik had gehoopt dat het programma De Reistafel nog wat langer was doorgegaan op tv…''

Wat is je eerstvolgende trip?
''Ik ben door het ministerie van Defensie gevraagd te komen koken voor onze jongens in Uruzgan. Varkensvlees komt er daar niet in, maar ik denk dat ik toch wel een aantal lekkere rijsttafelgerechten kan bereiden. In elk geval gebakken kippendij met een krokant korstje en zoetpittige ketjapsaus. Vinden ze vast lekker.''

...DRAMATISCHE ERVARINGEN

''Zeg nooit nooit, maar ik zal niet snel meer naar India gaan. Dat kwam vooral door de mentaliteit van de mensen in de zeven weken dat we er research deden. Iedereen wilde voor alles geld hebben en de eindredactrice van ons programma werd behandeld als vuil. Gelukkig was het er qua eten wel geweldig. Dat heeft heel veel vergoed.''

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Arek Suroboyo

Arek Suroboyo

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-09
Leeftijd : 84

BerichtOnderwerp: Re: Lonny gaat koken in Uruzgan   Lonny gaat koken in Uruzgan Icon_minitimema 9 feb 2009 - 15:32

Als de moslims in Uruzgan fanatieker zijn dan kan Lonnie daar zijn typische Balinese Babi Guling niet maken.
Aduh en dat is zo sedap!!! Met als toetje Bubur Inten en een glas Tjendol Durian na.
Ik moet nu al mijn keyboard afsoppen bij de gedachten alleen al.
Ik moet nog 5 maanden wachten.

John Dave Boon
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Lonny gaat koken in Uruzgan   Lonny gaat koken in Uruzgan Icon_minitimedi 10 feb 2009 - 16:08

Citaat :

Ik moet nog 5 maanden wachten.

Voor je het weet zijn de maanden voorbij en moet je haastje repje je koffers pakken Very Happy
Hoe lang mag je wegblijven?

Waar gaat de reis naar toe?
Bali? (ivm de Babi Guling)
Surabaya?

Leuk vooruitzicht, en dan neem je dat keybord afsoppen wel voor lief lol!

groetjes
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Lonny gaat koken in Uruzgan   Lonny gaat koken in Uruzgan Icon_minitime

Lonny gaat koken in Uruzgan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lonny's Samasaya;wanneer?
» Indisch koken 3.0
» Lonny's Samasaya; wanneer?
» Kookboekenworkshop Exotisch koken
» Lonny's website

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum