Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Johnny de Mol op stap met Patty Brard

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Johnny de Mol op stap met Patty Brard  Empty
BerichtOnderwerp: Johnny de Mol op stap met Patty Brard    Johnny de Mol op stap met Patty Brard  Icon_minitimedo 16 sep 2010 - 15:39

16-9-2010

Aanstaande dinsdag gaat de eerste aflevering van de nieuwe reeks van Waar is de Mol? met Johnny de Mol van start. Patty Brard bijt het spits af en reist samen met Johnny naar West-Papoea. Hier bracht de presentatrice haar jeugd door en sindsdien is ze er nooit meer teruggekeerd. Voor het eerst zet Patty samen met Johnny voet op haar geboortegrond en dat levert emotionele beelden op.

Johnny de Mol op stap met Patty Brard  49955210
Toen Johnny aan Patty vroeg waar ze het liefst heen zou willen reizen, was de keuze snel gemaakt: West-Papoea. De presentatrice is geboren in Indonesië en heeft daar haar jeugd doorgebracht. Bijna 45 jaar geleden vertrok ze halsoverkop met haar familie. Patty heeft het altijd jammer gevonden dat ze weinig jeugdherinneringen heeft van haar geboorteland en dus keert ze in Waar is de Mol? voor het eerst terug.

De komende weken zien we Johnny en zijn gasten in diverse landen: zo gaat hij met Lieke van Lexmond op safari in Botswana en brengt hij met Rene Froger een bezoek aan Engeland, het land waar zijn overleden vader zoveel mee had. Met Danny de Munk vliegt Johnny naar Spanje en met Dennis Weening gaat hij ‘into the wild’ in Canada. Johnny’s reist met Bridget af naar Suriname. Het wordt een bijzondere reis waar nu al veel over wordt geschreven in de bladen. 

Het nieuwe seizoen van Waar is De Mol? wordt wederom opgenomen in de meest indrukwekkende landen ter wereld en staat bol van spectaculaire activiteiten en adembenemende locaties. Tijdens deze imposante roadtrips wordt een goed gesprek overigens niet gemeden. Zo praat Johnny met zijn gasten over hun ambities, dromen, wensen en angsten. Dit levert mooie, ontroerende, verrassende en zelfs emotionele momenten op.

Johnny is de laatste weken veelvuldig in het nieuws, maar dan vooral om zijn vermeende relatie met Bridget Maasland. Met Bridget reisde Johnny af naar Suriname. Zou de vonk daar over geslagen zijn? We gaan het zien…

Waar is de Mol?: vanaf dinsdag 21 september wekelijks om 21.30 uur bij Veronica.

Blog.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Johnny de Mol op stap met Patty Brard  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Johnny de Mol op stap met Patty Brard    Johnny de Mol op stap met Patty Brard  Icon_minitimeza 18 sep 2010 - 11:23

za 18 sep 2010, 07:00
Op reis met Patty Brard - 'Back to basic'

AMSTERDAM - Of ik negen dagen naar Papua Nieuw Guinea wil voor het programma Waar is de Mol? Negen dagen back to my roots, maar ook negen dagen op reis met Johnny de Mol. Dat is natuurlijk een opgave van een heel ander kaliber!

De reis zit er inmiddels op en ik kan niet anders concluderen dan dat het een onvergetelijke ervaring is geweest die ik nooit meer zal vergeten.

Toegegeven, Johnny en de crew hebben hier ook een enorm grote rol ingespeeld. Wie had gedacht dat je het ook zonder televisie gezellig kunt hebben met z’n zessen? Nog nooit was back to basic zo letterlijk doorgevoerd als op deze reis.

Niet snel na mijn aankomst op het vliegveld in Jakarta, Indonesië, lig ik op de massagebank en word ik getrakteerd op een hardhandige Indonesische pidjit sessie. De laatste Nederlandse stress verlaat mijn lichaam.

Ik word direct geconfronteerd met dat Indische wegcijfergevoel. Zo lekker rustig. Waar komt die onrustige kant van mij toch vandaan? Zouden dat echt alleen maar die Westerse invloeden zijn? Of zou er toch ook iets van die kant van mij aan de basis van mijn afkomst liggen?

Met Waar is de Mol gaan we op zoek naar het antwoord op dit mysterie en terug naar de basis van de eerste zeven jaar van mijn bestaan.

Die periode in mijn leven ken ik alleen van verhalen, er bestaan geen foto’s of films uit mijn jeugdperiode. Mijn eerste levensjaren zijn in mijn hoofd dan ook niets meer dan een vage, door elkaar gehusselde milkshake van herinneringen.

We beginnen onze reis in Biak, waar het duidelijk wordt waarom ik geen smetvrees heb; overal ligt vuilnis op straat. Tijdens onze wandeltocht wonen we een oefensessie van een plaatselijke band bij. Mannen en vrouwen in traditionele kleding die geweldige muziek maken.

Wie weet, als wij als gezin nooit naar Nederland verhuisd waren, stond ik daar nu ook tussen. Niet veel later sta ik middenin de rimboe, waar de tijd letterlijk stil heeft gestaan. Mijn wens voor deze reis was om een traditionele papoeastam te bezoeken.

En als Johnny iets doet, dan doet hij het goed. Het volgende moment werden we aangevallen met pijlen en speren, waardoor ik me bijna af begon te vragen waarom ik dit ook alweer wilde.

De reis wordt vervolgd richting Manokwari, waar we op zoek gaan naar mijn ouderlijk huis. Het wordt een hele zoektocht, maar uiteindelijk vinden we hem.

Ook brengen we een bezoek aan mijn oude basisschool. En we vieren een klein feestje op het eiland Jayapura, waar ik vroeger feestjes vierde met mijn familie.

Na een emotioneel bezoek aan de kerk zit de reis er weer op. Een trip down memory lane, die Johnny mij na 48 jaar bezorgd heeft.

De cirkel is rond wat mij betreft. Ik begrijp waar ik vandaan kom en ik kan met een gerust hart aan de volgende reis in mijn leven beginnen.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Patty Brard verlaat Shownieuws
» Patty Brard blij met plastisch chirurg
» - Patty Brard durft niet naar het Songfestival met Luv' -
» Alibaba zet grote stap in Indonesië