Nu ben ik Pierre Bovens slechts 1 x tegengekomen op het internet en ik had zodoende altijd gedacht dat hij redelijk onbekend was in het Indische wereldje. Daarom verbaasde mij het aantal reacties op I4E op zijn overlijdensbericht.
Die ene keer was op het forum Indisch Informatiepunt en misschien herinneren enkele lezers nog die HALIN-discussie ?
Een wiseguy wist allemaal te vertellen hoe HALIN het moest aanpakken, mar feitelijk stelde hij voor om te stoppen met concrete hulpverlening aan oudere Indische mensen .
Om ergens zich geloofwaardig voor te doen schreef hij dat hij HALIN-donateur was ..
Pierre, die onderwijl het topic was binnengekomen, was de donateurslijst nagegaan maar kon de opgegeven naam niet vinden.
De wisequy zat natuurlijk te liegen en zijn naam was niet volgens zijn nickname
Toevallig had hij eerder zijn emailadres waarin zijn achternaam stond al op het IIP gezet. Toen iemand dat schreef in die HALIN-discussie verwijderde hij snel dat adres....
te laattttttttttt.... ik had het al genoteerd.
Ik kon achterhalen dat hij in Zeeland woonde, niks Indisch was, maar wel geinteresseerd in Nederlandse taal. Hij schreef ook op Indahnesia.com..
Enfin.... nav die discussie besloot ik een bedragje naar Halin te sturen, wat ik nu jaarlijks doe.
Tot zover mijn I.M.