Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

I.M. Lionel Sluyter

Ga naar beneden 
+2
wujud
ElEl
6 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

I.M. Lionel Sluyter Empty
BerichtOnderwerp: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 23:03

Op woensdag 16/02/2011 is Lionel Sluyter, alias Londoh, overleden na een korte maar heftige ziekteperiode.
Details over de mogelijkheid om afscheid te nemen zijn nog niet bekend.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wujud
Admin
wujud

Aantal berichten : 1008

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimeza 19 feb 2011 - 1:44

Ik weet nog dat ik Indonesië weer ging ‘ontdekken’. Mijn vader was net overleden, en zoals dat gaat: je gaat in het verleden graven. Na 40 jaar daar niet meer geweest te zijn had ik wel een klein vermoeden dat het land waar ik geboren ben toch enigszins veranderd zou zijn. Maar in hoeverre dat was?

Ik ontdekte het internet, kwam op de Vrienden van Bali-site van Kaat terecht en het was een klein stapje naar de Indonesiëgroep. Londoh was een van de oprichters van de Indonesiëgroep en hij kwam regelmatig over Indonesië vertellen. Hij was ook nooit te beroerd om mijn vragen te beantwoorden.

Velen hebben vast ook zijn verhalen gelezen over zijn ervaringen in Indonesië. Hij kon zo beeldend vertellen! Zoals bijvoorbeeld die keer toen hij een misstap maakte en in het riool belandde tot grote hilariteit van de omstanders. Kreeg je meteen 2 lessen mee: Indonesiërs houden van lachen en Indonesiërs zijn slordig met veiligheidsmaatregelen.

Ja, Londoh had talent, hij kon prachtig schrijven. Velen vroegen zich af waarom hij geen boeken schreef. Ook ik heb hem dat ooit gevraagd, jaren geleden. Zijn antwoord? “Ik zou inderdaad mooie verhalen willen schrijven, maar mooie verhalen verkopen niet. Rellen. Dat trekt lezers….”

Naast zijn grote kennis van Indonesië waar je alleen bewondering voor kon hebben kon hij ook behoorlijk irritant zijn als hij dat wilde... en dan druk ik me nog voorzichtig uit Wink

Ayo Lon, selamat jalan
Gruces..
https://indonesie.actieforum.com
ButtersRuben

ButtersRuben

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 08-01-09
Leeftijd : 70

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimeza 19 feb 2011 - 7:19

Ook wij hebben genoten van je verhalen van uit Indonesie en Amsterdam.
De vele comentaren en berichten op het IIP van Rick van de Broecke, je eigen site de Nieuw Guinea site enz. te veel om op te noemen.
Je kon heel confronterend zijn met je Amsterdams straatjochies blik op de huidige Indonesische samenleving, het was mooi om te lezen.
Je bent nu onderweg naar de kumpulan besar,

Selamat jalan Londoh,

Rijk en Trees
Kesasar

Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimeza 19 feb 2011 - 19:01

Het is niet passend om kwaad te spreken over een persoon die overleden is, zo daar zal ik dan niet over spreken, zo gezien maakte hij wel enige vrienden, maar meer vijanden onder de Indo's en anderen. Een begaafd schrijver-autheur? Beslist, daarom kan ik niet begrijpen waarom zo veel venijn!
Moge Allah hem belonen met wat hij verdient heeft gedurende zijn leven. siK
ElEl

ElEl

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimezo 20 feb 2011 - 19:03

Op de site van Londoh staat het volgende:

20 februari 2011
Uitvaartplechtigheid
Een aantal mensen heb ik per email kunnen berichten over het overlijden van Lionel Sluiter; van anderen had ik geen adres of zijn me nog niet te binnen geschoten. Gelieve me daarvoor te verontschuldigen.

De familie van Lionel Sluiter liet me details weten over de uitvaartplechtigheid weten:

Datum : 24/02/2011
Bijeenkomst : 14.45 Hr
Dienst : 15.00 -16.00 Hrs
Plaats : BEGRAAFPLAATS SINT BARBARA AMSTERDAM
Spaarndammerdijk 312
stadsdeel Westerpark
Amsterdam
Route: http://www.stbarbara-amsterdam.nl/page5.html

Lionel wilde geen bloemen, een wens die we zullen respecteren. Tijdens de dienst zullen er viltstiften beschikbaar zijn om een laatste groet aan Lionel te schrijven.

Na de dienst zal er even tijd zijn om na te praten.

Masanan

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 11-01-09

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimema 21 feb 2011 - 20:32

Bedankt voor het plaatsen van dit bericht.

Patrick
Duinkonijn

Duinkonijn

Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 80

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 0:43

Londoh oftewel Lionel Sluyter schreef zeer interessante artikelen op zijn weblog, waar ik af en toe ging lezen.
Vooral zijn reisverslagen waren zeer interessant. Ook zijn mening zette je echt aan het denken......
Jammer dat hij er niet meer is.........
Selamat jalan

DK
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
ElEl

ElEl

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 11:35

@Patrick: kembali en sterkte!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: I.M. Lionel Sluyter   I.M. Lionel Sluyter Icon_minitime

I.M. Lionel Sluyter
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-