Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 The Souldiers bij DWDD...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

The Souldiers bij DWDD... Empty
BerichtOnderwerp: The Souldiers bij DWDD...   The Souldiers bij DWDD... Icon_minitimevr 18 maa 2011 - 16:12

Kleine meisjes worden groot
Door: Dirk Koppes
Gepubliceerd: dinsdag 15 maart 2011 22:42
Update: dinsdag 15 maart 2011 23:51

The Souldiers bij DWDD... Soulpo10
Tengere meisjes met enorme soulstemmen. The Souldiers maakten grote indruk bij DWDD en besloten hun debuutalbum in Memphis op te nemen. Eigenwijs, die zusjes Van Dijck...

Een ontmoeting met familiebedrijf The Souldiers gaat een verslaggever niet in de koude kleren zitten. Zangeressen Cato (23) en Sofie (24) plus broer/drummer Joost van Dijck (27) praten als Kwik, Kwek en Kwak voortdurend door elkaar. Maandag verschijnt hun debuutalbum These Times met stevige gitaarpop en echte soulslijpers. In elk (eigen) nummer klinkt de kenmerkende samenzang van het drietal. Denk Fleetwood Mac met weirde Beach Boys-close harmony.


Memphis

Sophie: ‘We overlegden met onze producer, JB Meijers van De Dijk, waar we zouden gaan opnemen. Eerst dachten we aan Brussel, maar toen kwam hij met de Ardent Studios in Memphis. Het klonk surrealistisch, maar bleek niet veel duurder dan Brussel. Al zijn we nu wel blut.’

Cato: ‘Al onze favorieten hebben daar opgenomen, zoals Mavis Staple en Booker T.’


Close harmony

Cato: ‘Wij hebben nooit besloten om een familieband te beginnen, maar spelen al van jongs af samen. We zijn zo gewend driestemmig te zingen, dat we er niet meer over hoeven na te denken.’

Sofie: ‘Alleen een liefdesduet zit er niet in bij The Souldiers. Heel raar om dat met mijn broertje te zingen.’


Molukken

Joost: ‘Onze vader had een rock-’n- rollband en wij konden invallen. Kreeg ik 100 gulden, een enorm bedrag voor een twaalfjarige. Ik hield het wel geheim op school. Het is niet cool om met je pa te spelen.’

Sofie: ‘Cato en ik zorgden voor de module extra aandoenlijk. Kleine meisjes die op hun violen krassen. Later gingen we Molukse muziek spelen. Mijn vader heeft daar een half jaar als arts gewerkt en later zijn we met de hele familie op Ambon geweest. Stonden wij bleke belanda’s met de hele familie hun Molukse liedjes te zingen!’


De Wereld Draait Door

Cato: ‘Leo Blokhuis had ons gezien, en tipte ons bij Matthijs.’

Joost: ‘We hebben toen een nummer van Tina Turner gespeeld. De dag daarna had ik meteen twintig optredens in mijn mailbox. Vervolgens speelden we tien dagen lang tijdens de verkiezingscampagne. Ze wilden warme soul tussen al die kille politiek door. Geweldige kans. Het enige nadeel is dat iedereen nu denkt dat we een coverband zijn.’


Seks

Cato: ‘Vind je die albumhoes seksistisch? Maar Beyoncé en Lady Gaga paraderen rond in hun onderbroek.’

Sofie: ‘Joost is geen verkooppunt, wij wel. Het is gewoon een intense foto. We zijn een complete band, maar het publiek focust nu eenmaal op de zangeressen.’


Evangelisch

Cato: ‘We komen uit Marken, maar we zijn niet evangelisch. Wel denken we dat als je liefde de wereld in stuurt, je die terugkrijgt. We zingen liever teksten over positieve dingen, zonder dat het klef mag worden.’

Sofie: ‘Wat je zingt, wordt werkelijkheid. Een blueszanger belandt vaak in de goot, rappers omringen zich met hoeren en champagne. Maar maakt die rapper een gevoelig album, dan ontdekt hij misschien de ware liefde.’

dePers.nl


zie aflevering The Soldiers op DWDD 26-11-2009

uitzending 9-6-2010
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
The Souldiers bij DWDD...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 27 februari 2012 in DWDD: Adriaan van Dis
» uitzendinggemist : DWDD presenteert: Hier is.... Adriaan van Dis
» Toe maar.. Doe Maar in DWDD 18-09-'12

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: