Pak Kesas,
Ik was net van plan om naar bed te gaan, maar ik ga toch even reageren.
Het boek van Mirz Ghoelam Ahmad heb ik nog niet helemaal gelezen.
De Ahmadiyah beweging begon ergens in India: Lahore, Punjab. Ligt in midden India.
Tot nu toe is het een mooie uitleg van de Quran!
Maar ik heb pas een kwart van het boek gelezen (in oud Nederlandsch !).
Natuurlijk wist ik ook wel dat zij denken dat er nog een profeet kan komen. Maar dat denken de Christenen en de Joden ook! (zelf ook sommigen bij de Hindi en Buddah aanhangers!). Er is een theorie dat Jezus een opvolger van Buddah is en Mohammed de volgende profeet. (de reïncarnatie theorie).
U schrijft:
- Citaat :
- maar wat 't mij betreft Allah is de Rechter tussen de Ahmadiyah beweging en mainstream Islam, en Allah knows best!
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Inderdaad jammer dat er zo weinig verdraagzaam is tussen de
- Citaat :
- heet-bloedige broertjes en zusjes
Wij moeten straks toch allemaal voor God of Allah verschijnen en die zal oordelen en niet wij! Hij is de echte Rechter.
Inderdaad: - De Indonesische Muslims willen meer Muslim zijn dan wie dan ook, jammer vind ik.
Ik zou zeggen: kijk wat ons verbindt en niet wat ons scheidt.
Toen ik nog jong was heb ik een neutrale (niet afhankelijk van een godsdienst) studie een tijdje gevolgd, maar de materie was erg zwaar. Allerlei godsdiensten bestuderen. Maar in tegenstelling wat bij de meeste godsdiensten de gewoonte is: deze studie ging niet uit van de verschillen in de godsdiensten, maar zocht juist naar de overeenkomsten.
Het is verbazingwekkend hoeveel overeenkomsten er zijn. !!!!!
Maar ja, lief meisje gevonden, studie gestopt en chemie gaan studeren, want daar kan je brood mee verdienen.........
Voor mijn gezin.
Nu heb ik lieve vrouw, lieve kinderen en zelfs kleinkinderen, wat is het leven mooi.
Toch maak ik mij nog steeds zorgen over de ruzies die de verschillende godsdiensten met elkaar hebben.......
Dank voor de reactie Pak Kesas!
Ini sudah sangat terlambat.
Aku ingin tidur sekarang.
Sampai strakkies
Bro DK, aku tidur