Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Afstamming van/verhalen over Indonesische vorsten

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Afstamming van/verhalen over Indonesische vorsten Empty
BerichtOnderwerp: Afstamming van/verhalen over Indonesische vorsten   Afstamming van/verhalen over Indonesische vorsten Icon_minitimedi 24 feb 2009 - 17:21

Geachte mensen;

Het is algemeen bekend,dat veel Indische mensen een afstamming hebben v/e Indonesische vorst.Daar wordt soms wel een beetje meesmuilend over gedaan,doch het kloopt altijd,daar men daarover niet kan fantaseren/liegen,daar dat in de Indonesische cultuur een totaal verkeerd iets is.Wordt natuurlijk wel eens gedaan op de een of andere manier.Doch de vele tientalle mensen,die ik heb mogen ontmoeten en die mij over hun afkomst vertelde vertelde een verhaal,die achteraf altijd(!)waar bleek te zijn.Dat gaf mij ook vaak hele boeiende insideinfo in vele dynastieen,oude foto's,interessante feiten,doch het gaf mij ook de mogelijkheid al die keturunans te helpen met aanvullende informatie over de vorstendynastie
rijk v afkomst.Dat is natuurlijk altijd heel fijn:anderen te kunnen helpen en hen daarmee blij te kunnen maken.
Wederom zou ik hiermede willen vragen op dit forum,of er nog mensen zijn op dit forum,of mensen,die men kent,die z'on boeiend verhaal aan mij zouden willen vertellen en wellicht ook nadere info over die rijken heeft.
Vd meeste vd ca. 300 vorstendommen heb ik goede informatie.Niet op de laatste plaats natuurlijk de stambomen.Ik ben al 35 jaar met deze materie bezig,dus ik heb een ongelovelijke hoeveelheid info,weet ook meerdere plekken voor meerdere info en foto's en ken ook veel huidige Indonesische vorsten/dynastieke hoofden,dus het gebeurt ook wel eens,dat ik contacten kan leggen tussen afstammelingen en de dynastie,daar men soms ook wat vd dynastie afgedreven was.
Okay,ik dank U allen voor Uw reactie.Doet U dat aub het liefst direct naar mijn e-mail toe: pusaka.tick@tiscali.nl .
Dat mag natuurlijk ook hier.Dat zou dan weer boeiend voor de forumleden,etc. zijn.
Vroeger heb ik eens zoveel afstammelingen v vorsten om me heen gehqd,dat we zelf verenigd waren in een officeuze instelling(netwerk)v Indonesische vorstentelgen in nederland.Ook v hele kleine rijkjes,zoals v die het eiland Rote nabij Timor heb ik goede info.Juist die rijkjes hebben niet echt info in NL,die voor het oprapen liggen,dus daart zoek ik graag naar.
Doch ook semi-vorstelijke(adelijke gebieden)als die in de Z-Molukken,Menado,etc. heb ik info.Ik ben z'on beetje een zoeker naar de speld in de hooiberg en Godzijdank(!)vindt ik die vrijwel altijd ook nog.
Dank U voor Uw aandacht en mogelijke informatie/reactie later.

Hoogachtend:
D.P. Tick(gRMK)
secretaris Pusat Dokumentasi Kerajaan2 di Indonesia "Pusaka"
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
www.royaltimor.com
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
 
Afstamming van/verhalen over Indonesische vorsten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 74 Indonesische vorsten/dynastieke hoofden in maat naar Europa voor 1 maand.
» Verhalen over Indonesische stof batik in wijkcentrum Hatert
» 74 vorsten van Indonesie komen in maart naar Europa
» Verhalen uit Japanse interneringskampen
» 'De verhalen gaan leven'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Geschiedenis-
Ga naar: