Geachte forumleden en anderen;
Al vanaf vroeger probeer ik ook op het gebied vh Indonesische eten plekken te vinden,waar je dat kan doen op een manier,dat echt is.Dus de echte smaken,verrassende belevenis.Dat hoeft natuurlijk niet altijd op dure plekken te zijn.
Lonny eten vindt ik zelf persoonlijk altijd zeer goed en voor het geld,wat je eraan mnoet uitgeven ben je heel verantwoord aan het smullen.
Doch ik vond ook andere manieren om in NL lekker Indisch te eten.
Ik woon zelf in Vlaardingen en ga zo af en toe naar Toko Surabaya in de Vierambachtstraat in Rotterdam(Centrum;niet ver echt vh station met de tram).Daar staat een Menadonese mevrouw achter de toonbank(schat v/e vrouw).,die voor een uitermate schappelijke prijs hgele lekkere en gezonde dingen maakt.
Ik koop vaak bij haar kliene loempiaatjes en daar eet ik mijn vingers bij op.Ze heeft ook maaltijden,die ze invriest en dan heb je ook voor een schappelijke prijs een lekkere maaltijd.
Ook kom ik graag bij het kleine (Surinaams-)Javaanse eettentje Klein maar Fijn in Leiden.Daar staat een keukenprins,die vroeger ook voor de Indonesische ambassade kookte.Volgens mijn Indonesische vrouw kookt deze aardige meneer op een manier de dingen,zodat ze smaken zoals ze behoren te smaken.
Verder ga ik niet zo vaak Indisch uit eten,daar dat meesatl niet goedkoop is.Op de Dodrtechtse markt staat ook een heel aardig Javaans echtpaar,die allerlei Indonesische zaken verkoopt.Alleen al een plezier om bij die symphatiekeleingen te kopen.(Tassen met lekkers neem je vandaar mee!)
Okay,dank voor de eracties hier.
Ach...ik weet nog steeds niet waar je instant bubur ayam kan kopen(zoals instant Indo Mie).Ik vind dat erg lekker.Misschien neemt Lonny het op in zijn niewe eetmerk samasaya.
Hoogachtend:
D.P. Tick