Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Theodor Holman gaat producent kapotmaken

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimewo 29 jun 2011 - 11:18

dinsdag 28 juni 2011 11:28
Theodor Holman gaat producent kapotmaken

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Holmfe10

Theodor Holman gaat filmproducent San Fu Maltha helemaal kapotmaken. En alle acteurs die hem steunen ook. Die belofte doet hij in zijn column in Het Parool.

Holman is woedend over een interview dat de producent (bekend van onder meer Zwartboek en Alles is liefde) dit weekend gaf aan de Volkskrant. Daarin zegt hij dat hij de acteurs die met Theo van Gogh hebben gewerkt nooit zal vragen voor zijn films. Het gaat onder anderen om Katja Schuurman, Thijs Römer en Tara Elders. "Zolang zij nog steeds roepen dat meneer Van Gogh de grootste, geweldigste en beste is, betekent dat dat zij achter zijn gedachtegoed blijven staan. Van Gogh was net als Fortuyn en Wilders: zogenaamde voorvechters van de vrijheid van meningsuiting", aldus San Fu Maltha in het interview. Holman windt zich er ook over op dat de producent suggereert dat Van Gogh zijn eigen dood over zichzelf heeft afgeroepen.

"Tegen iedere acteur en actrice die vanaf heden voor hem werkt en die niet solidair is met de acteurs die San Fu Maltha boycot, zal ik actie ondernemen", belooft een ziedende Holman. "Ik zal elke roddel over die acteurs en actrices opschrijven en verspreiden, ik zal ze achternazitten totdat ze betreuren dat ze voor San Fu Maltha werken (...) Binnenkort zal ik hiervoor een speciaal Facebookaccount openen, waarop alles komt te staan van iedereen die voor San Fu Maltha werkt (...) San Fu Maltha en ik zijn beiden van Indo-Chinese afkomst. Ik zal dan ook Chinese wraak op hem nemen (...) Het is oorlog tussen ons!"

Overigens is het al jaren bekend dat San Fu Maltha de acteurs uit de vaste stal van Van Gogh zou boycotten. Thijs Römer beklaagde zich er in 2008 al openlijk over. De producent zou beledigd zijn door enkele venijnige columns die de vermoorde cineast over hem schreef.

AT5 Nieuws


Holmans column in het Parool
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimedo 30 jun 2011 - 12:01

San Fu Maltha (52) is de machtigste én de meest omstreden Nederlandse filmproducent. De geruchtmakende productie van Paul Verhoevens film Zwartboek betekende zijn doorbraak maar bracht hem naar eigen zeggen ook aan de rand van de afgrond. Het heeft zijn ambities ongebroken gelaten: “Een Oscar. Ik wil een film maken die wereldwijd in de toptien komt. Zodat je overal iets hebt nagelaten.”

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Sanfum10
Geboren 17 juli 1958, Rotterdam
Getrouwd, drie zonen
2006 Zwartboek (3 Gouden Kalveren en jongerenjuryprijs Festival Venetië), 2007 Alles is Liefde (2 Gouden Kalveren), 2009 Oorlogswinter (3 Gouden Kalveren), 2010 Tirza (2 Gouden Kalveren).
Werkt nu aan Süskind
Is in gesprek met Paul Verhoeven over verfilming van Louis Couperus’ De Stille Kracht


Over het Indische…:

De ouders van Maltha ontmoeten elkaar eind jaren veertig, ten tijde van de politionele acties in Indonesië, in de ijssalon van Jakarta. Hij is militair, zij een Chinees-Indische met een tot dan toe zorgeloos leven. Haar welvarende familie bezit meerdere rubber- en theeplantages. Haar vader heeft nooit hoeven werken. Streng is hij wel. Een huwelijk met een Hollander wordt niet geaccepteerd. Maltha: ‘Als jij trouwt tegen mijn wil in, ben je mijn dochter niet meer’, zei mijn opa. Mijn moeder werd uitgestoten en onterfd. Toen ik 15 jaar was, is ze teruggegaan naar haar ouderlijk huis. Mijn oma ontving haar, maar mijn opa bleef in zijn kamer. Hij heeft haar nooit meer willen zien.’

“Mijn vader is voor de oorlog grootgebracht. In die tijd was liefde: gewassen kleren en eten op tafel. Een aai over je bol was er niet bij. Mijn moeder was heel goed met baby's, maar zodra je een eigen mening kreeg werd het lastiger. Ze hebben allebei hun best gedaan, maar dat lichamelijke contact heb ik gemist. Dat compenseer ik nu volledig met mijn eigen zoons. Om me te plagen zeggen de jongens soms: ‘Wij gaan onze kinderen later nooit knuffelen, nóóit!’ ”

San Fu is nummer vijf in een gezin van zeven kinderen. Een zwaar astmatisch jongetje dat de eerste jaren van zijn leven voornamelijk in het Rotterdamse Sophia Kinderziekenhuis en een sanatorium in Breda doorbrengt.
Ze waren een van de vier gekleurde gezinnen in het dorp.
“Mijn vader hechtte eraan ons zo Nederlands mogelijk op te voeden. Zo zouden we minder opvallen. Van mijn moeder kregen we mee bescheiden te zijn, en twee keer zo hard ons best te doen; de Indische houding. Wij voelden ons Hollands. Als enige van de zeven ben ik met een Indische getrouwd, de anderen kozen een Nederlandse partner. Op de lagere school werd ik voor het eerst uitgescholden. Bruine, gele, rooie. Ik was verbaasd, voelde mezelf helemaal niet anders. Maar voor hen waren wij én buitenlanders én heidenen, omdat we niet naar de kerk gingen. Ik had een groeiachterstand opgelopen en door de astma had ik niet genoeg lucht om weg te rennen. Dat maakte me een makkelijk slachtoffer, ik kreeg geregeld klappen. Thuis speelde het cultuurverschil tussen mijn ouders op. Wij werden geacht partij te kiezen, al had ik daar helemaal geen zin in. Ik ben lang een loner geweest. Op een gegeven moment moet je een besluit nemen. Bij de pakken neerzitten of zeggen: ‘kom maar op’ ”.

Op de vraag of hij eerzuchtig is zegt hij:
“Ja. Al hoef ik geen BN’er te zijn. Dan had ik wel voor een carrière als acteur of regisseur gekozen. Elke maand bij De Wereld Draait Door zitten, is niet wat ik zoek. Of het is nog een restje Indische bescheidenheid in mij. Mijn eerzucht wordt gedreven door de vraag of mijn aanwezigheid zin heeft gehad. Ik hoop dat er over twintig jaar nog steeds over mijn films wordt gesproken. Vooral niet opvallen, op je beurt wachten, zo worden Indo’s opgevoed. Daar ben ik uitgebroken. Ik heb altijd in mijn eigen kracht geloofd. Als je keurig op je beurt wacht, kom je er niet.”


geplukt uit: Interview in Volkskrant Magazine, 25-06-2011
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimedo 30 jun 2011 - 12:34

Holman meent dat niet.
Het is zijn manier van grappig proberen te zijn.
Nee... niet geslaagd in zijn grap. Tikkeltje wrang ergens
What a Face
Ik zou ook niet mensen als collega of vriend aannemen die van Gogh een toffe peer vinden. Als er niet aan valt te ontkomen, dan zou ik normaal doen verder.
Is dit nou I.V.I ?


Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimedo 30 jun 2011 - 13:06

Shocked

I.V.I. ?????

uhh... like K.V.K. .. the movie ....? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimedo 30 jun 2011 - 16:52

Indo
Verneukt
Indo

hele
oude
indo
traditie
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitimedo 30 jun 2011 - 16:56

Citaat :
Overigens is het al jaren bekend dat San Fu Maltha de acteurs uit de vaste stal van Van Gogh zou boycotten. Thijs Römer beklaagde zich er in 2008 al openlijk over

Ik vind het van Maltha ook kinderachtig......
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Theodor Holman gaat producent kapotmaken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Theodor Holman gaat producent kapotmaken   Theodor Holman gaat producent kapotmaken Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Theodor Holman gaat producent kapotmaken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Om Sid, hoe gaat het?
» Adriaan van Dis gaat theater in
» Win kaarten voor Theodor Holman in de Nassaukerk
» Indofilmcafe gaat verhuizen
» British American Tobacco koopt producent kreteksigaretten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: