Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 www.maritiemdigitaal.nl

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

www.maritiemdigitaal.nl Empty
BerichtOnderwerp: www.maritiemdigitaal.nl   www.maritiemdigitaal.nl Icon_minitimedi 12 jul 2011 - 15:42


www.maritiemdigitaal.nl

www.maritiemdigitaal.nl Mar_di10

Verzamelplaats voor maritieme geschiedenis

Maritiem Digitaal is de gezamenlijke database van een aantal maritieme musea, waarin gegevens kunnen worden opgezocht over voorwerpen en literatuur die zich in deze musea bevinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

www.maritiemdigitaal.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: www.maritiemdigitaal.nl   www.maritiemdigitaal.nl Icon_minitimewo 13 jul 2011 - 9:56

Dank voor de link.
Voor diegenen die wat van doen hebben met de oorlog 1942-1945 en de daarbij betrokken schepen, is er heel wat te zien.

Er zijn zelfs foto's van een deel der manschappen, die gesneuveld waren in de februari nacht 1942 Slag in de Javazee.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

www.maritiemdigitaal.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: www.maritiemdigitaal.nl   www.maritiemdigitaal.nl Icon_minitimewo 13 jul 2011 - 10:11

in augustus vorig jaar kreeg ik via via informatie plus foto's over het schip waar mijn vader op zat toen het getorpedeed werd door een Japanse onderzeeër en hij moest zwemmen voor zijn leven - en na een beetje opgelapt te zijn nog 4 dagen oorlog mocht voeren bij Ciater.

Gister ging ik pas kijken waar hij de info vandaan had....
Nationaal Archief en Defensie hielden zich stil... verwezen ook niet verder..
Als ik nog eens in Rotterdam kom, zal ik in het Maritiem Museum vragen naar de 2 documenten, door de gezagvoerder van het schip opgemaakt na de torpedering..

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





www.maritiemdigitaal.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: www.maritiemdigitaal.nl   www.maritiemdigitaal.nl Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
www.maritiemdigitaal.nl
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Linken-
Ga naar: