Gedenkteken Indië krijgt messingplaatjes vrijdag 02 september 2011 | 14:31 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 september 2011 | 15:51
Het Indiëmonument met de gestolen naamplaatjes. Foto Bart MeestersDEN BOSCH -De Stichting Gedenkteken Indiëgangers heeft een oplossing gevonden voor het vervangen van de 28 ontvreemde naamplaatjes bij het Gedenkteken.
Er worden messing naamplaatjes geplaatst voor de herdenking op 10 september. Bij het monument werden eind augustus 28 naamplaatjes gestolen. Uit het drietal verzoeken om dit kosteloos te realiseren, koos de stichting voor de Bossche particulier Mari Blatter. "Ik vind het uitermate schofterig wat er is gebeurd. Ik ken de mensen van de stichting en wilde ze graag helpen. Vandaar dat ik deze tijdelijke oplossing heb aangeboden", reageert Mari Blatter. "Ik ben hobbyist en het is voor mij een kleine moeite om de namen en geboortes te graveren. De naamplaatjes zullen vandaag of morgen geplaatst worden." Volgens Blatter zullen deze naamplaatjes niet gestolen worden. "Eigenlijk is het een soort kunststofplaat." Na de herdenking kiest de stichting een permanente oplossing.
© Brabants Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright.