Wetzel weg als technisch directeur Al-Jazira Uitgegeven: 7 november 2011 15:10
Laatst gewijzigd: 7 november 2011 15:29
RIJSWIJK - André Wetzel is gestopt als technisch directeur bij Al-Jazira. Dat meldde de in Indonesië geboren Nederlander maandag.
© ANPDe zestigjarige Wetzel heeft zijn tot medio 2013 lopende contract bij de club uit de Verenigde Arabische Emiraten laten ontbinden.
"Ik moest daar een nieuwe trainingsacademie neerzetten en die is klaar. Bovendien zijn we kampioen geworden en hebben we de beker gewonnen. Mijn werk zat er wel op", aldus Wetzel, die ook graag terug wilde naar zijn vrouw en kinderen.
"Mijn kinderen zijn 9 en 12. Vooral de jongste vond het erg moeilijk dat ik zo ver weg was."
Nieuwe club Wetzel draait er niet omheen dat hij goed heeft verdiend in het 'belastingparadijs' van het Midden-Oosten. Hij is de afgelopen jaren technisch directeur geweest, maar ambieert in de nadagen van zijn carrière weer het trainerschap.
"Dat doe ik het liefst en daar ben ik ook het beste in, denk ik. Ik hoop op een club in Nederland. Het buitenland kan ook, maar dan wel wat dichterbij zodat ik met enige regelmaat terug kan naar mijn gezin."
© ANP
Nu.nl