Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Empty
BerichtOnderwerp: Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen    Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Icon_minitimedo 15 maa 2012 - 18:03

Doetinchems Vizier
13 mrt 2012
Door: Door: Carla Van Der Meer

DOETINCHEM - „Zelf heb ik heel veel met Bali”, begint Reny Haakmeester jr. zijn verhaal. „Ik kom er regelmatig. Sinds tweeënhalf jaar zorg ik voor mijn gehandicapte vader. Ik had de wens om hem Bali te laten zien. Maar reizen voor gehandicapten gaan overal naar toe, behalve naar Bali. Daarom ben ik deze reis gaan organiseren, want ik wilde dat mijn vader zelf kon zien hoe mooi Bali is.”
RenyHaakmeester sr. zit in een rolstoel omdat hij een spierziekte heeft. Hij wilde graag reizen. „Voor mij is hij de ultieme testpersoon”, zegt Haakmeester jr. lachend. „Want als mijn vader er met zijn elektrische rolstoel kan komen, dan kan iedereen er komen.” Samen met familie in Bali heeft Haakmeester jr. een appartementencomplex in het noorden van Bali compleet laten aanpassen. Er is een privé-zwembad en een privé-strand. Ook heeft hij een aantal excursies bedacht waar mensen met een lichamelijke beperking aan deel kunnen nemen. Het hele programma heeft hij samen met zijn vader gedaan en dat is prima bevallen. „Er is geen reisorganisatie die dit voor Bali deed”, vertelt Haakmeester jr. „Het was ook een hele stap om dit te doen, want op Bali heerst toch nog een beetje een taboe op mensen met een handicap. Wij willen de bevolking daar de mogelijkheden laten zien. Ze hadden bijvoorbeeld nog nooit een elektrische rolstoel gezien. Ze wilden er meteen alles van weten.”
In januari is de reisorganisatie Buitengewoon Bali van start gegaan en in juli wordt de eerste groepsreis gemaakt. Mensen kunnen zelf een begeleider meenemen of ze kunnen ter plekke zorg en verpleging inkopen. „De mensen in Bali zijn erg aardig en hulpvaardig. Ze helpen je overal mee”, zegt Haakmeester sr. „Ik heb zelfs tempels kunnen bezoeken. Hoe belangrijker de tempel, hoe meer trappen. Bij sommige tempels moet je wel meer dan 50 trappen nemen. We hebben een manier gevonden om op een veilige manier toch in de tempels te komen. Het was heel indrukwekkend om daar een ceremonie mee te maken. Ook ben ik met een visser mee geweest op een uitgeholde boomstam. Die had hij wat breder gemaakt, zodat de rolstoel erop kon. Als mijn gezondheid het toelaat, ga ik zeker nog een keer.” „Het is zelfs mogelijk om bij een speciale duikinstructeur een gewoon duikdiploma te halen”, vult Haakmeester jr. aan.
Buitengewoon Bali vliegt met rechtstreekse vluchten met de KLM. Voor meer informatie of aanmeldingen: www.buitengewoonbali.nl.

deWeekkrant

Laatst aangepast door ElEl op vr 16 maa 2012 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn

Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 80

BerichtOnderwerp: Re: Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen    Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Icon_minitimedo 15 maa 2012 - 23:12

ELEL,
Een kleinigheidje: de website moet zijn: Buitengewoonbali

Wel een beetje duur, (wat is duur?) maar een mooi programma!

DK
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen    Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Icon_minitimevr 16 maa 2012 - 8:42

Dank DK! Heb het gecorrigeerd.

flower
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn

Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 80

BerichtOnderwerp: Re: Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen    Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Icon_minitimevr 16 maa 2012 - 23:15

Graag gedaan ELEL

DK
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen    Buitengewoon Bali voor buitengewone mensen  Icon_minitime

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» mensen de straat op voor Dag van de Arbeid
» reisgenoot voor Bali
» Bali voor beginners
» Retourtje Bali voor EUR 435
» Klein Indonesië bij Buitengewoon

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum