Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda Empty
BerichtOnderwerp: Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda   Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda Icon_minitimezo 22 maa 2009 - 23:14

Parapsycholoog Krebber: taboe vervaagt

datum: 21/03/09 tijd: 08:23 auteur: Erik Eggens

Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda 3376633621_0c6c92f264_m Richard Krebber. Foto Gert-Jan van Linschoten

BREDA - Alles wat met paranormaal te maken heeft, staat meer in de belangstelling dan ooit. “Het taboe op het fenomeen vervaagt, de nieuwe generatie staat er opener tegenover”, vindt de Bredase parapsycholoog Richard Krebber. Hij doet actief mee aan de paranormale beurs, 29 maart in het gemeenschapshuis Erasmus in Breda.

Krebber, geboren in Nederlands Nieuw-Guinea in 1956, kwam al heel vroeg in aanraking met de geestenwereld, zoals hij het noemt. “Ik ben opgegroeid met een primitief volk waar de geestenwereld al eeuwen centraal staat. In ’65 ben ik naar Nederland verhuisd omdat Nieuw-Guinea onder Indonesisch bewind kwam te staan. Hier heb ik vervolgens een studie cytologie (celkunde) gedaan en een paramedische opleiding gevolgd. In Lugano, Zwisterland heb ik uiteindelijk parapsychologie gestudeerd.”

Krebber heeft een parapsychologisch adviesbureau aan de Lijndonk in Breda. Bij binnenkomst komen geuren van esoterische oliën de neus binnen. Een vrij rustiek interieur in de kamer kan niet anders dan rust brengen bij zijn cliënten. Hier behandelt de parapsycholoog cliënten die voor de paranormale wereld openstaan. “Ik behandel voornamelijk mensen die bijvoorbeeld overgevoelig of extreem geëmotioneerd zijn. Zij horen stemmen, zien overleden mensen of aura’s”, zegt Krebber. “Over het algemeen hebben mensen last van die paranormale gaven. Ik leer ze ermee om te gaan en de signalen te onderdrukken.” Daarnaast werkte Krebbers regelmatig mee aan het programma Het Zesde Zintuig. Hij gaf in 2005 filmproducent San Fu Malta advies over de vermissing van zijn zoon.

Waar de paranormale wereld mensen die stemmen horen bestempelt als paranormaal, hangt de wetenschappelijke orde er het kaartje ‘schizofreen’ aan vast. Bij de diagnose volgt meestal een traject vol, wellicht overbodige, medicatie, meent Krebber. “Uit onderzoek is gebleken dat tweederde van de mensen die stemmen hoort geen psychische ziekte heeft. Bovendien is van alle medicatie tegen dat soort stemmen slechts 20 procent effectief." Krebber ziet wel degelijk vooruitgang in de acceptatie van paranormale geneeswijzen. “De laatste tijd merk ik dat veel meer van mijn cliënten zijn doorverwezen door een reguliere psycholoog of psychiater.”

Toch is er nog veel scepsis over de geestenwereld. “Een gezonde portie scepsis is goed voor een vak”, meent de parapsycholoog. “Vooral met de explosieve stijging van het aantal charlatans. Het is nu eenmaal een vrij beroep. Iedereen kan een bordje ‘paragnost’ op de deur hangen. Maar programma’s als Het Zesde Zintuig, die van Char of van babyfluisteraar Derek Ogilvie maken het beroep toegankelijker voor het publiek.” Volgens Krebbers is het een kwestie van tijd dat een parapsychologisch consult wordt vergoed door de zorgverzekeraars.

Meer informatie over de beurs:
www.spirituelehuiskamer.nl

Bredavandaag.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

Parapsycholoog Krebber - paranormale beurs, 29/03 Breda
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beurs vierde verjaardagsfeestje..
» Vanaf 14 maart Contractpensions in Breda