Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 VSB fonds steunt Tjempaka

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

VSB fonds steunt Tjempaka  Empty
BerichtOnderwerp: VSB fonds steunt Tjempaka    VSB fonds steunt Tjempaka  Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 9:51

VSB fonds steunt Tjempaka
Geschreven door Redactie DHA | 25 juli 2012

VSB fonds steunt Tjempaka  07_tje10 De eigenaars van de Lisdodde hebben de aankleding van de entree verzorgd (aangeleverde foto).

Den Helder – Het VSB fonds heeft een bedrag ter beschikking gesteld ten gunste van de Stichting Wonen Indische Ouderen (WIO). Het geld is bestemd voor het complex Tjempaka.

Het fonds heeft in total zesduizend euro overgemaakt aan de WIO. Het is ten behoeve van de inrichting van de entree, beplanting in het atrium en hangplanten die in stevige bakken opgehangen en verdeeld zijn over de etages van de woonvoorziening.

“De bewoners genieten van al het groen om zich heen, dankzij de gulle gift van het VSB fonds. WIO en de bewoners zijn het fonds hiervoor bijzonder erkentelijk”, zo laat mevrouw Postma-Reindorp, voorzitter van de WIO, weten. De aankleding van de entree werd verzorgd door De Lisdodde en de groene beplanting was het werk van de Oranjerie.

denhelderactueel
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

VSB fonds steunt Tjempaka  Empty
BerichtOnderwerp: Re: VSB fonds steunt Tjempaka    VSB fonds steunt Tjempaka  Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 21:37

Bestaat het VSB fonds nog steeds?
VSB was de Verenigde Spaarbank, waar ik in 1968 mijn eerste hypotheek sloot, later werd het opgeslokt door de Nutsspaarbank, nog later door de Fortisbank, die weer opgeslokt is door de ABN-AMRO bank.

Na pakweg 40 jaar bestaat het fonds dus nog steeds.

Dat huis kocht ik in 1968 met een hypotheek van 20.000 gulden (omgerekend nu circa 9 duizend euro), maar zowel mijn vader als mijn (toenmalige) schoonvader moesten garant staan. De hypotheek had een looptijd van 40 jaar en was een lineaire hypotheek (er was toen nog geen andere soort hypotheek). Klein huis, maar wel gezellig. 4 jaar later wilden we gaan verhuizen omdat er inmiddels 2 kinderen waren bij gekomen.
We hadden 2 kleine slaapkamer onder het schuine dak. Ik verkocht het voor 35.000 gulden (omgerekend nu circa 15.800 euro).
Toen rezen de huizenprijzen al de pan uit. Maar de mensen van wie ik het huis kocht hadden het in begin 50er jaren gekocht voor 4.000 gulden (omgerekend nu circa 1800 euro).
Kijk wat de huizen nu kosten......



DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
 
VSB fonds steunt Tjempaka
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Erfgoed Sumatra zwaar beschadigd. Prins Claus Fonds steunt onderzoek.
» Liliane Fonds in Den Bosch
» Open dag bij Tjempaka
» Tjempaka Den Helder officieel open
» SCW steunt Tiels speelfilmproject MalukuCinema

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: