Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Er komt een eiland bij Jakarta

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Er komt een eiland bij Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Er komt een eiland bij Jakarta   Er komt een eiland bij Jakarta Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 15:27

Van Oord maakt eiland bij Jakarta

Waterbouw | Bart Mullink | Publicatie datum: 02-08-2012 17:11



Rotterdam - Van Oord mag in Indonesië voor honderd miljoen euro 20 miljoen kuub zand aanvoeren voor een nieuw eiland voor de kust van Jakarta.

Op het eiland komen woningen. Van Oord spuit het beoogde eiland op met op zee te halen zand. Om de locatie te kunnen bereiken, zal het bedrijf ook een kanaal baggeren. De waterbouwer treedt aan met twee grote sleephopperzuigers en een werktuig om de zeebodem vlak te maken. De oplevering van het project staat gepland voor het eerste kwartaal van 2014.



cobouw.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Er komt een eiland bij Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er komt een eiland bij Jakarta   Er komt een eiland bij Jakarta Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 17:34

Mooi, meld me meteen aan als eerste bewoner, lekker helemaal in mijn uppie zonder buren uit een piratenland en enkel een paar ayam kampung (die met hoge poten en niet die met een sarung aan) en een paar pisang- en mangga- en sirkayabomen, twee tokeh, 3 cicak en een visfuik voor de ikan hui en een bak voor de kura voor de soep. In achtertuintje een stukje sawa voor de dagelijkse maaltijd en een stukje grond voor de sayuran. Klaar toch.

Oh ja, een bankje om te zitten en te slapen onder de pohon kelapa met een vangnet boven mijn harses, want anders krijg ik de kelapa op mijn kop en dat voelt niet lekker aan.

En als ik sambel wil maken, doe ik ff flessenpost naar Selandia Baru om wat cabe rawit uit het tuintje te plukken en kan dan in dezelfde fles weer naar mij terug.

De groeten, ik ga vast, doei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Er komt een eiland bij Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er komt een eiland bij Jakarta   Er komt een eiland bij Jakarta Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 20:21



Allemachies, een honderd miljoen euros is beslist geen pindakaas zelfs niet voor een op zand gebaseerd eiland! Hebben ze daar dan nooit gehoord van liquefaction? ( door aardbeving gedreven toestand dat maakt het zand en grondwater tot bagger) en dan foetsie eiland!
Dat geld zou beter besteed zijn om armoede of zo te bestrijden, en sorry mas Henri, maar naar een ander eilandje zoeken hoor, Pulau Utara hier heeft ruimte genoeg voor jouw tuintje en dergelijke! see you in da bayou siK.




Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Er komt een eiland bij Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er komt een eiland bij Jakarta   Er komt een eiland bij Jakarta Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Er komt een eiland bij Jakarta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eindelijk een Jakarta voor het Java eiland
» eiland karim (scheepswerf)
» Australië sluit controversieel vluchtelingenkamp op eiland
» Komt een man aan de balie..
» Kalimantan: Het eiland van de duizend rivieren

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: