Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Chinees in het zonnetje

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Chinees in het zonnetje  Empty
BerichtOnderwerp: Chinees in het zonnetje    Chinees in het zonnetje  Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 15:31

Chinees in het zonnetje Cool, kandidaat Tweede Kamerlid PvdA Mei Li Vos
publicatiedatum: 03-09-2012
door: Geledraak.nl

De Chinees-Indisch-Nederlandse politica Mei Li Vos is, zoals ze dat zelf noemt, van vrolijk links en van nature een rasoptimist. Om de economie uit het slop te halen moet volgens Vos meer geïnvesteerd dan bezuinigd worden, "maar dit moeten we wel doen binnen de Europese afspraken en begrotingsregels." Redacteur Guido van Oss van geledraak.nl sprak Vos in haar Amsterdamse bovenwoning met uitzicht op het Vondelpark.
Mei Li Vos (42) groeide op in Veldhoven, grenzend aan de industriestad Eindhoven. Vos was Tweede Kamerlid voor de PvdA in de periode 2007-2010 en staat op de huidige kandidatenlijst op nummer 20, een verkiesbare plaats. Zij was werkzaam bij het ministerie van Algemene Zaken, waar zij in opdracht van premier Balkenende werkte aan een normen- en waardenproject. Ook was Vos mede-oprichter van het Alternatief Voor Vakbond(AVV). "AVV behartigt met name de belangen van ZZP-ers en flexwerkers, en vormt daarmee een alternatief voor de vakbond FNV, die in mijn ogen te veel de gevestigde belangen van de babyboomgeneratie vertegenwoordigde."

De Chinees-Indische moeder van Mei Li Vos was bij aankomst in Nederland geleerd om haar identiteit grotendeels verborgen te houden. "Daardoor voelde ik aanvankelijk geen sterke band met mijn Chinees-Indische identiteit. Dit nam toe toen ik promotie-onderzoek ging doen naar de effecten van de Nederlandse ontwikkelingssamenwerking in Indonesië. Ook werd ik voor het NTR-programma 'Verborgen Verleden' gevraagd om mee te doen aan een zoektocht naar mijn roots in Indonesië. Toen zijn we in een dorpje nabij Surabaya geweest. Deze zoektocht heeft emotioneel wel wat met mij gedaan, ik raakte daardoor ook meer geïnteresseerd in mijn familieachtergrond."

Economie stimuleren binnen internationale context
Als rasoptimist ziet Vos volop mogelijkheden om de Nederlandse economie ondanks het slechte economische tij weer op de rails te krijgen. "Ik ben een aanhanger van het Keynesiaanse economische model. Ik geloof dat je bij een neerwaartse conjunctuur als overheid moet investeren om de economische vraag bij consumenten te stimuleren, in plaats van het accent te leggen op bezuinigingen. In het belang van Europa en de stabiliteit van de euromunt, moet dit wel binnen de Europese afspraken en begrotingsregels gebeuren. Het begrotingstekort moet dus wel binnen de afgesproken drieprocents-norm blijven."

lees verder op geledraak.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

Chinees in het zonnetje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Chinees-Amerikaanse busjes moeten Indonesische families vervoeren
» Indonesisch specialiteiten restaurant Rasa Sayang zet vaders in het zonnetje
» Chinees? Indisch? Gezond? of juist niet...?
» 28 januari 2012: Chinees Nieuwjaar in Den Haag
» Aziatische beurzen dicht voor Chinees Nieuwjaar

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: