Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Habitat huizen bouwen voor medemens

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Habitat huizen bouwen voor medemens Empty
BerichtOnderwerp: Habitat huizen bouwen voor medemens   Habitat huizen bouwen voor medemens Icon_minitimema 8 okt 2012 - 22:35

Habitat huizen bouwen voor medemens

WONEN | 07 oktober 2012 | Door de dichtbijredactie (Combi Rotterdam Totaal)


Habitat huizen bouwen voor medemens Habitathuizenbouwenvoor

Bouw enthousiastelingen hebben zich een week ingespannen voor de medemens op Bali (Foto:pr)

Patrick de Bruin uit Maassluis, Duco de Koning uit Barendrecht, Driekus Heijsteeg uit Rotterdam en nog 10 andere Legian medewerkers bouwen met Habitat huizen in Indonesië

Een week lang hebben deze vrijwilligers in Indonesië meegebouwd aan huizen voor arme gezinnen.

Dit heeft hij gedaan samen met de lokale inwoners en Habitat for Humanity, een non-profitorganisatie die mensen ondersteunt bij de bouw van een eigen huis om zo zelfstandig een beter bestaan op te kunnen bouwen.

'Een unieke ervaring die me altijd bij zal blijven. Vooral het geluk dat ik met eigen ogen zag bij de toekomstige huiseigenaren, nu ze hun eigen huis hebben en een betere bestaan kunnen opbouwen, heeft me diep geraakt', vertelt een bouwreiziger. 'Ik ben blij dat ik hier aan heb kunnen meebouwen, want een huis geeft hen echt kans op een betere toekomst.'

Bouwen op Bali

Patrick, Duco en Driekus hebben samen met hun medereizigers en mensen uit de lokale gemeenschap gebouwd aan huizen in Gitgit op Bali. Gitgit is gelegen in Bulleleng, een district in het noorden van Bali. Hoewel Bali populair is onder toeristen vanwege haar natuurschoon en vele culturele bezienswaardigheden - die vaak worden omringd door luxe accommodaties en faciliteiten - leven veel mensen in Gitgit in armoede en verblijven zij in slechte woonomstandigheden. Huishoudens onder leiding van alleenstaande vrouwen zijn vaak de meest behoeftige en hebben dringende behoefte aan woningverbetering. Habitat Bali is sinds 2008 actief in het westen en noorden van Bali en heeft sinds de oprichting al ruim 300 families geholpen. Dankzij de steun van deze bouwreizigers zijn er weer een aantal gezinnen dichterbij verbeterde huisvesting en een beter bestaan.

Habitat for Humanity

Habitat for Humanity is een internationale non-profit organisatie, die degelijke en veilige huisvesting biedt voor gezinnen in ontwikkelingsgebieden. Habitat gelooft dat een eigen huis hét middel is om mensen die steun in de rug te geven waarmee zij zelfstandig kunnen bouwen aan een betere toekomst. Want wie een huis heeft, hoeft niet dagelijks zijn veiligheid te bevechten. Wie over schoon water beschikt, blijft veel gezondheidsproblemen bespaard. En gezonde mensen zijn in staat te bouwen aan hun toekomst. Habitat for Humanity is actief in meer dan 90 landen en heeft inmiddels 500.000 huizen gebouwd, hersteld of gerenoveerd. Wereldwijd hebben 2,5 miljoen mensen een eenvoudig, betaalbaar en veilig (t)huis gekregen en een hoopvolle toekomst. In Nederland wil Habitat mensen en organisaties actief bij haar werk betrekken, hen inspireren en mobiliseren om mee te bouwen aan een betere toekomst.

Dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Habitat huizen bouwen voor medemens
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoogendoorn gaat huizen bouwen op Bali
» Estafette project huizen bouwen in Imogiri Indonesië
» Boot bouwen voor Banda
» Benefietconcert voor Moluks herdenkingsmonument in Huizen
» Mooie actie voor eenjarig bestaan Toko Lezat Huizen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: