"In elke oorlog zijn er toch altijd aan beide kanten lieden die over de schreef gaan, helaas hoort dat bij een oorlog."
Ik ben 't volkomen met je eens wat het eerste gedeelte van je zinnetje betreft Bro K"nijn, maar niet zo veel dat deze wan-daden er bij behoren. Wat mij wel opvalt is dat we nu horen hoe "slecht" de Nederlanders waren voor en na de tweede wereld oorlog in het voormalige Ned. Indie, maar de schoen past ook op de andere "kaki", maar daar horen we schijnbaar niet te veel of niets van (niet interessant genoeg mischien, of is er geen poen mee te verdienen?) Wij lezen/horen over de honderden die om gebracht zijn door Nederlandse militairen na de capitulatie van Japan, maar niets over de duizende mensen, buiten-kampers en die uit de internerings kampen kwamen, ongewapend en verzwakt door het "gezonde kamp-leven" die om-zeep gebracht werden door rampokkers, zo-genaamde pemudas, peloppors noem ik ze, die nu helden genoemd worden van de Vrijheids Strijd"? Wat ik geloof is dat als je de ene kant belicht, de andere kant blijft in duisternis, voor mij? Dat gaat niet op! Dat vingertje gaat voor mij een beetje te diep! aardig keuvellen met jullie burgers en buiten lui, en groetjes van uit een winderig en koud Selandia Baru.
siK.