Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'  Empty
BerichtOnderwerp: Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'    Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'  Icon_minitimeza 10 nov 2012 - 10:53

Boudewijn de Groot met band
Vaarwel, misschien tot ziens


Voor wie het gemist heeft: de tour is gestart!

Citaat :

Wat de toekomst betreft zal het rondtoeren door Nederland en Vlaanderen nog tot de zomer van 2013 duren. Deze laatste grote tour met de band loopt van eind oktober tot half december 2012 en van eind februari tot eind mei 2013. Daarna zal ik met lange tours stoppen en de optredens drastisch beperken, misschien een gezelligheidstourtje van een paar weken daargelaten - mocht zo’n gelegenheid zich aandienen. Stel je voor dat het bloed wil kruipen... De lange, jaarlijkse tours zijn na 2013 echter onherroepelijk verleden tijd. Maar één ding is zeker...

...het is heel mooi geweest.


Citaat :

“Voor alle duidelijkheid, ik neem geen afscheid van mijn carrière als zanger of liedjesschrijver en ook stop ik niet per se met optredens. Wel ben ik van plan de tours van een heel seizoen met een grote band niet meer te doen. Hooguit een kort, intiem tourtje met een minimale bezetting. Ik ga het gewoon wat kleinschaliger doen. Dat is alles. Ik wil ook een streep zetten onder de al te nadrukkelijke Nijgh - De Groot-invloed op wat ik ga zingen. Na deze tour wil ik de zogeheten hits laten voor wat ze zijn, met alle respect uiteraard, en meer eigen teksten gaan zingen. Voordat ik definitief achter de geraniums moet, wil nog wat meer zelf mijn repertoire schrijven. En wat uiteraard erg belangrijk is: het reizen wordt meer en meer een uitputtingsslag. Vaak ga ik om één uur ‘s middags weg en ben om één uur ’s nachts weer thuis. Twaalf uur bezig zijn voor twee uur zingen vind ik steeds meer een al te scheve verhouding.”



Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'  11_bod10 foto: Jaap Reedijk

Citaat :

We komen op, we gaan zitten en we beginnen te spelen. Zo simpel is het altijd geweest en zo zal het ook deze keer weer zijn. Wat nieuw, veel oud (omdat het de laatste grote tour is), een paar persoonlijke favorieten en successen uit de voorstellingen van de afgelopen vijftien jaar. De band is weer in de kleine bezetting (piano, keyboards, gitaar, viool, bas). Misschien wat weemoed hier en daar, omdat dit het laatste volledige seizoen zal zijn dat ik door Nederland en Vlaanderen tour. Maar ook met frisse moed vooruit kijkend naar wat er wellicht nog gaat komen. Muziek zal er altijd zijn, zingen zal ik blijven doen tot het niet meer kan. Dus vaarwel, maar we zien elkaar hopelijk nog wel eens terug, u en ik.

Boudewijn de Groot


  • Met: Boudewijn de Groot (zang, gitaar), Ernst Jansz/Nick Bult (keyboards), Jan Hendriks/Marcel de Groot (gitaar), Monique Lansdorp (viool), Åke Danielson (piano), Bert Embrechts (bas)

  • Tourlijst: Vaarwel, misschien tot ziens


www.boudewijndegroot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» website Boudewijn de Groot
» Kijktip: 30-12-'09 portret Boudewijn de Groot bij de KRO
» Boudewijn de Groot - Achter Glas
» Boudewijn de Groot geëerd op Noorderslag, (18-01-2014, Ned.3 liveverslag)
» Uitzending gemist: Het Uur van de Wolf: Boudewijn de Groot - Kom Nader

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: