Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Marion Bloem bij: 'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Marion Bloem bij: 'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5 Empty
BerichtOnderwerp: Marion Bloem bij: 'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5   Marion Bloem bij: 'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5 Icon_minitimeza 20 apr 2013 - 8:30

'Een Leven Lang' zaterdag met Marion Bloem

vrijdag 19 april 2013



Te gast in 'Een Leven Lang' (NTR) op 20 april is de schrijfster Marion Bloem. In gesprek met Ben Kolster haalt ze herinneringen op aan haar jeugd: 'Ik had eigenlijk een jongetje moeten zijn, en werd dan ook een jongensachtig meisje.'

Ook praat ze over de relatie met haar ouders. 'Mijn ouders waren vooral trots op de prestaties van mijn broers, beide met een baan op het medische vlak in het buitenland. Over mijn zus, beeldend kunstenaar en mij, schrijver, regisseur en schilder, werd vermeld dat we gelukkig getrouwd waren.'

Bloem werd in de jaren ’70 de belichaming van de tweede generatie Indische Nederlanders. Ze verdiepte zich in de achtergrond van haar ouders en gaf een stem aan de ervaringen die zij in Nederlands-Indië opdeden, hun internering in de Jappenkampen en de Bersiap-tijd die volgde op de Tweede Wereldoorlog. Ze schreef over de muur van onbegrip waar haar ouders, eenmaal In Nederland, op stuitten. Hier telde alleen de ervaring met de Duitse bezetter; aan de ellende die Indo’s hadden meegemaakt in de Jappenkampen werd geen aandacht besteed.

Onlangs verscheen van Bloem de roman Een meisje van honderd dat de lezer langs honderd jaar geschiedenis van Indonesië voert.

'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5.

TVvisie
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Marion Bloem bij: 'Een Leven Lang', zaterdag 20 april om 18.15 uur bij de NTR op Radio 5
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 'Een Leven Lang' met Frans Leidelmeijer > za 9 febr. > 18:15-19.00 u. bij NTR, Radio 5
» Marion Bloem & Ivan Wolffers - Het Java van Bloem
» Marion Bloem
» Marion Bloem bij Wim Brands' Boeken, zo. 28-10-'12, Ned. 1, 11:20 uur
» Nieuwtjes van Marion Bloem

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: