Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Standbeeld Indische Tantes

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Standbeeld Indische Tantes Empty
BerichtOnderwerp: Standbeeld Indische Tantes   Standbeeld Indische Tantes Icon_minitimedi 23 apr 2013 - 21:17

Standbeeld Indische Tantes


Standbeeld Indische Tantes Indischetantes

Yvonne Keuls:
Op mijn 80e verjaardag ontving ik de prestigieuze Cultuurprijs van de stad Den Haag. Deze prijs bestaat uit een bedrag van 25.000 euro, te besteden aan een werkgerelateerd project. Met dit geld wil ik de stad Den Haag een bronzen beeld schenken van twee “Indische Tantes” die niet weg te denken zijn uit deze stad, zij zullen heten: tante Toetie en tante Pop.

Er is voor mij maar één kunstenaar die de Indische tantes tot leven kan wekken: Loek Bos, die ook de beelden van Toon Hermans en Paul van Vliet maakte. Inmiddels heeft hij al een prachtige maquette van de tantes gemaakt.
De “Indische Tantes” zullen hun permanente plek in Den Haag innemen op het Frederik Hendrikplein. De onthulling vindt plaats op 14 september 2013, heel toepasselijk op Open Monumentendag.

MAAR… het bedrag van 25.000 euro is helaas niet toereikend om de tantes in brons te kunnen vereeuwigen. Inmiddels hebben het Prins Bernhard Cultuurfonds en de M.A.O.C. Gravin van Bylandt stichting royaal gedoneerd. En Fonds 1818 heeft toegezegd om een bedrag van 6.000 euro, dat dient opgehaald te worden via Crowdfunding op VoorDeKunst.nl te verdubbelen.
En dus vraag ik eenieder, die de “Indische Tantes” een bronzen plekje in Den Haag gunt, te doneren via VoorDeKunst.nl, én te blijven doneren, want ook na de verdubbeling van het bedrag van 6000 euro door Fonds 1818 zijn wij er nog niet.

Mede namens het Comité van Aanbeveling
Jan Banning | Ruud Lapré | Wendy de la Rambelje | Liselore Rugebregt | Winnie Sorgdrager | Erry Stoové

Hartelijk Dank
Yvonne Keuls
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Standbeeld Indische Tantes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Standbeeld Indische Tantes   Standbeeld Indische Tantes Icon_minitimewo 24 apr 2013 - 3:38

Heeft Winnie niet nog een achterdeur ingang bij de regering uit hoofde van haar ambtsperiode destijds? Kan zij dan niet ook daar een beetje extra lobby-en?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Standbeeld Indische Tantes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Standbeeld Indische Tantes   Standbeeld Indische Tantes Icon_minitimedo 25 apr 2013 - 22:49

Bro Henri schrijft:
Citaat :
Heeft Winnie niet nog een achterdeur ingang bij de regering uit hoofde van haar ambtsperiode destijds? Kan zij dan niet ook daar een beetje extra lobby-en?

Ik wens Winni Sorgdrager het beste, maar ik heb nul vertrouwen in dit kabinet dat ze ook maar één cent willen bijdragen.
Maar niet geschoten is altijd mis. Dus toch maar proberen....
Kan er misschien een verzoekje gedaan worden bij de nieuwe koning? Zou alvast een goede daad zijn!


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Standbeeld Indische Tantes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Standbeeld Indische Tantes   Standbeeld Indische Tantes Icon_minitimevr 28 jun 2013 - 18:01

Nog ruim € 4.000,00 is nodig en dan is het eindbedrag van € 75.000,00 gehaald. Doneren kan tot 1 september!

Standbeeld Indische Tantes Psum 

Standbeeld Indische Tantes 39ec
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Standbeeld Indische Tantes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Standbeeld Indische Tantes   Standbeeld Indische Tantes Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Standbeeld Indische Tantes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Onthulling standbeeld Indische Tantes
» 'Standbeeld omstreden VOC-generaal Coen moet weg'
» Standbeeld voor Obama in Jakarta......(??)
» 'Standbeeld JP Coen mag blijven staan'
» 'Zet standbeeld JP Coen terug in Jakarta'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: