Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Stage in Bali bij Stichting Kolewa

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Stage in Bali bij Stichting Kolewa Empty
BerichtOnderwerp: Stage in Bali bij Stichting Kolewa   Stage in Bali bij Stichting Kolewa Icon_minitimedi 26 nov 2013 - 16:54

Stage in Bali bij Stichting Kolewa
lezersartikel door: engeliese (Vaassen)
25 nov 2013

Mijn naam is Engeliese Noija en ik ben studente International Communication Management afkomstig uit Vaassen. Ik ben zelf van Indonesische afkomst en heb het voorrecht om zes maanden stage te lopen in Indonesië bij Stichting Kolewa. De stage bestaat uit communicatie gerichte opdrachten op kantoor in combinatie met vrijwilligers werk.

Waar het in Nederland vanzelf sprekend is dat zowel kinderen als ouderen de juiste medische zorg krijgen is dat niet het geval op veel plekken in Indonesië. Daar draagt Stichting Kolewa een steentje bij. Stichting Kolewa houdt zich op dit moment bezig met een aantal projecten op Bali, Rote, Timor en Sulawesi. Waar de stichting zich voornamelijk op richt, op deze eilanden, is het scouten van kinderen met schisis (hazenlip en open gehemelte) en kinderen -en ouderen met een aandoening (dan wel niet aangeboren) of disfunctie van de zintuigen horen of zien. Daarnaast slaan zij bruggen tussen patiënten en lokale veldpartners die kunnen voorzien in een operatie, een medische behandeling of therapie. Dit alles om te werken aan een betere toekomst voor kinderen en ouderen in Indonesië met een beperking.