Aantal berichten : 1355 Registratiedatum : 05-12-13 Woonplaats : Bungaville-Down Under
Onderwerp: effuh terug van weg geweest.., vr 6 dec 2013 - 17:11
Wel als je kunt zien we zijn weer terug, ouder en meer dodderig (beslist niet wijzer!), slapeloze nachten en gevechten met de plaatselijke
kalongs die mij niet aan mijn stokje wilden laten hangen en eindelijk vrede nadat ik ze afgekocht had met bergjes over rijpe water
meloenen en dergelijken!
Moet beslist wel wennen aan de nieuwe omgeving hier, mis mijn tuintje verschrikkelijk, geen cabeh's meer om te verzorgen, maar dagelijks
vers bij 't Chineesje in de winkel centrum in dit oord.
Wat meer later h`e, groetjes,
ol' Kesas.
*
ElEl
Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., vr 6 dec 2013 - 17:51
Fijn om wat van u te horen Om! Wennen kost even tijd, maar zal u vast en zeker lukken!!!
ol' Kesas
Aantal berichten : 1355 Registratiedatum : 05-12-13 Woonplaats : Bungaville-Down Under
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., vr 6 dec 2013 - 21:55
Bedankt voor 't welkom terug 'LL', als ik weer even verdwijn en weer op duik, krijg ik dan ook een op de andere kant? ( nee, een kus bedoel
ik, niet wat ze in mijn tijd een "hengst" noemden:clown: )
siK.
*
ElEl
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., vr 6 dec 2013 - 22:55
Tuurlijk Om. U krijgt nu al een dikke knuffel van me. Daarvoor hoeft u niet eerst weer even te verdwijnen!
Duinkonijn
Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., za 7 dec 2013 - 1:01
Van harte welkom weer hier Om Kesas! Heeft u ons errug gemist? Veel genoten van de reis?
Welkoms groetjes van DK
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., za 7 dec 2013 - 8:36
Tararaboemdié... en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet, Want de cabe plantjes liggen nu verscholen in het onkruid en het riet.
Maar we kopen ons deel nu mooi verpakt en wel bij de Chinees. (Niet verder vertellen, maar eigenlijk heet ie gewoon Kees.)
Soms hebben we niets te doen en staren naar de einder van de oceaan, want daar ligt dan het land van de kalongs en de grote, gele, groene of rode banaan.
En na een poosje aldaar verwijld te hebben zetten we ons neder achter de PC, na wel eerst een tussenstop gemaakt te hebben vanwege de cabe, op de WC.
We vertellen wat over rijpe watermeloenen in afwachting van des webmaster's zoenen, op elke wang één en ook nog achter het oor en gaan vol goede moed maar gewoon rechtdoor.
Welcome back Pak Sinar Surya
Duinkonijn
Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., zo 8 dec 2013 - 1:34
Bro Henri schrijft:
Citaat :
want daar ligt dan het land van de kalongs en de grote, gele, groene of rode banaan.
In de negentiger jaren was ik 2 weken in Lampung en heb in Pringsewu inderdaad rode pisang gegeten, ik kende het niet, maar ze waren erg lekker. Ze noemen het in Lampung: pisang rusa (herten banaan). Rode pisang besaat echt, ik heb ze alleen nergens anders gezien, ik zou wel eens willen weten of ze ergens anders ook te koop zijn en hoe ze daar heten.......
Pak Kesas, Het is nu toch zomer? Dan gewoon nieuwe cabe zaaien en over een poosje uit eigen tuin eten, lekker toch?
DK
ol' Kesas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 8:02
Ha die bro. K'nijn!
Yup, die rode pisangs zijn er hier ook, wat kleiner en ronder dan de gele varieteit en verschilt wat met de smaak, maar goed te eten. Ook de pisang raja is hier te verkrijgen, zelfs de plantain, maar die moet je koken, heb je die ooit gahad? Wat zomer betreft, wel het gehele jaar warm, maar we gaan langzamerhand de natte moeson in en dat word dan wat meer "muggy" En ja je hebt gelijk wat cabeh kweken betreft maar niet met zo veel plantjes het tuintje is beslist niet zo groot en dochter-lief loopt al te zeuren dat ik haar bloemetjes zal gaan vernielen:lol: Volgende keer wat meer, groetjes dari hiero,
siK.
wujud Admin
Aantal berichten : 1008 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 9:58
Ben blij dat u weer terug bent Om. Soms duurt wennen maar kort, en soms heel lang, en als ik zo lees dan bent u weer lekker op ontdekkingstocht gegaan......
hmm... ben toch veel te jong uit de tropen weggegaan, heb lang niet zoveel vruchten als jullie geproefd
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 11:17
hmm... ben toch veel te jong uit de tropen weggegaan, heb lang niet zoveel vruchten als jullie geproefd....
Gelukkig maar, want als je misschien op wat oudere leeftijd daar vandaan bent getrokken, had je misschien ook nog andere vruchten geproefd.
En nu maar denken wat ie nu weer bedoelt met s'n ngawuran.... Of... niet?
wujud Admin
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 15:22
uh... weet niet waar je het over hebt hoor leg eens uit..?
Henri R. Cingoor
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 17:37
Dat is voor mij VERBODEN om te vruchten.. eh sorry, ik bedoel dat het voor mij VERBODEN is om de vruchten op de fruitschaal te leggen..... De appels glimmen zo mooi, dat ik er alleen maar naar mag kijken.
wujud Admin
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 18:22
jaja..... jaja.... alleen naar kijken.. jaja..
ol' Kesas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., ma 9 dec 2013 - 21:57
Hmm, yeah..., ergens in de nevels of wat is over gebleven van dat grijze spul dat ik in mijn bovenkamer had, (lange tijd geleden), komt iets naar boven wat ik hoorde in een buurtje van een bepaalde haven stad " boleh looky-looky yoh, bukan touchy-touchy" . Zo daar ga je dan maar weer . Vraag mij af of dat iets te doen had met vruchten of met het zelfde woord maar met "be" voor af? Tjonge...,
Hi missy Wu, nice to see you back in the saddle also! Ja niet te lang deze mas Henri, nakal dese fen' om de meisjes hier te laten blozen!
See you strakkies
siK.
*
Henri R. Cingoor
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., di 10 dec 2013 - 14:07
Scene 1: De zeeman afgemeerd aan wal in die verre tropenhaven.
In de oude havenstad was ooit een befaamde kroeg, waar elke zeeman aangemeerd, een dikke dompet droeg. Totdat hij de kroeg binnenliep en de uitgestalde vijgevruchten zag, en niet lang erna zijn dompet verleid door het vruchtaanbod het begaf.
Want de vijgevruchten riepen allen in koor: Hey you looky looky? Awas loh, als jij heel veel kijken naar mijn pooky pooky. Dan jij mij moeten betalen voordat jij mij mag touchy touchy. En aldus kreeg de zeeman een snottervogeltje en riep Hatsjie Hatsjie.
Scene 2: De zeeman vaart weer af.
En al wegvarende naar de wijde oceanen kreeg de zeeman billekoeky omdat ie in het havenkroegie een koutje had opgelopen aan zijn snoeky en daarvoor van de scheepsdokter een prikkie kreeg in zijn zitgeval. Want telkens weer als ie plaste leek het wel sambel Brandal.
Scene 3: De zeeman is gepensioneerd en zit in een Rotterdamse havenkroeg:
Daar in dat kleine cafe aan de haven, zong later vader Abraham, en neuriede de zeeman mee, al denkend aan zijn trippie met de tram van de kade van Surabaya naar de pasar waar men vruchten aanbood, schalen vol om te proeven en allen gezeten op zijn blote schoot.
ol' Kesas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., di 10 dec 2013 - 22:48
Tjonge, 'k kan zien dat mas Henri weer op adem gekomen is! Je krijgt beslist een 10 met nieuwe griffel voor dit literary master-piece, en na shool-tijd het bord schoon maken voor juffie de onderwijzeres!
Ennuh.. bedankt voor wat leven te brengen in dit ouwe mannetjes huis, de dames uit gezonderd dan
groetjes vrom Bungaville,
siK.
*
Duinkonijn
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., wo 11 dec 2013 - 1:42
Bro Henri, wat een prachtige dichtkunst! Wanneer komt er een proza en een gedichtenbundel uit?
Ik wil alvast op de bestellijst staan!
DK
ol' Kesas
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., wo 11 dec 2013 - 3:39
Hee-hee bro. K'nijn, jangan terlalu lekas h`e, niet te vlug dan, tidak boleh juist lezuh en dan niet betalen, ol' Henri is going to set his brother on to you om de schuld te inkasseren
see you in the bayou,
siK.
Psje: eerst pootjes vegen voor dat je op die lijst gaat staan!
*
Henri R. Cingoor
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., wo 11 dec 2013 - 5:29
.....groetjes vrom Bungaville, .....
I beg your pardon, I never promised you a rosegarden.
As sung by good ol' Lynn Anderson, while taking a bath in the brand new "regenton".
After been sundried she ate her delicious "klepon" and fed her doggy in the window with a Belgium Bonbon.
Now the poor 4-leg bastard is rumbling around in the yard, pooping all the place and watching Zwarte Piet coming with his "gard".
Oh dear, what a mess everywhere in this OZ land, was written the next day in the morning "krant"
New people arrived here and making a fuzz. Driving around to the city sitting in a "bus" Looking for some chile's at Chinatown while being attracted to some ladies colored sunbrown.
En toe al ja dese ngawuran van Piet Sundelbolong Hij is al capek en gaat terug naar zijn bantal onder de kolong.
Have fun.
ElEl
Onderwerp: Re: effuh terug van weg geweest.., wo 11 dec 2013 - 9:01