Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Benefiet dansavond in De Brink

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Benefiet dansavond in De Brink Empty
BerichtOnderwerp: Benefiet dansavond in De Brink   Benefiet dansavond in De Brink Icon_minitimedo 19 maa 2015 - 21:40



Benefiet dansavond in De Brink
REGIO | 18 maart 2015 | Door de Dichtbijredactie (De Koerier)

Benefiet dansavond in De Brink 03_bia10 Bianca hoopt in Indonesië zo veel mogelijk mensen te kunnen helpen.


HEERHUGOWAARD - In ontmoetingscentrum De Brink aan de Middenweg 168 in Heerhugowaard wordt zaterdag 21 maart van 17.00 tot 23.00 uur een benefiet dansavond gehouden. Er is live-muziek, demonstraties van dans en pencak silat en er is Indonesische catering. Het geld dat zaterdag bijeen wordt gebracht is bedoeld voor de Heerhugowaardse Bianca Stam. Zij gaat deze zomer op eigen kosten voor de allereerste naar Indonesië om daar te gaan werken zonder salaris en de arme lokale bevolking te gaan helpen. Zij heeft hard gespaard, maar is er nog niet. Vandaar dat de gemeenschap komende zaterdag wil proberen om Bianca hierin te steunen.

Bianca, geboren en opgegroeid in Heerhugowaard, studeert sinds 2014 pedagogiek aan InHolland. Daarnaast heeft ze een baan bij Scapino in Heerhugowaard. Haar vakantie wilde ze op een nuttige manier doorbrengen en daarom koos ze voor een projectvakantie.

'Ik ga met 20 Nederlandse studenten naar Indonesië en daar ontmoeten wij andere studenten uit verschillende landen', vertelt Bianca. 'We worden in groepjes verdeeld in verschillende dorpjes in de regio Mojokerto, in de buurt van Surabaya. Ik ga tweeënhalve week wonen in een gastgezin samen met twee studenten uit een ander land. In een dorpje zetten wij verschillende projecten op die effectief voor hun zijn en waar zij ook wat aan hebben.'

De dorpjes waar de studenten aan de slag in gaan zijn ontwikkelingsdorpjes en de mensen daar hebben het niet al te breed. Bianca: 'Zo verblijf ik ook in een huisje waar ik mijn behoeftes moet doen in een gat en moet douchen met zo'n schepje. Voor mij is dat een heel verschil, voor de mensen daar heel gewoon. De projecten die wij gaan doen zijn nu nog niet bekend en horen wij misschien net voor dat wij heen vliegen.'

Tijdens de benefietavond op 21 maart in De Brink zijn er optredens van zangeres Sofie Do, duo Rudy & Cici, dansgroep Junior van Indodans Agustina, Pencak Silat en anderen. De catering wordt verzorgd door Toko Tante Annie Indonesisch afhaalcentrum aan de Middenweg 227b in Heerhugowaard. De avond wordt tevens gesponsord door Toko Tante Annie.

De entree bedraagt 5 euro per persoon, kinderen vanaf zes jaar etalen 2,50 euro. Wie Bianca financieel wil steunen maar niet naar de benefiet kan komen, kan een donatie doen via NL07RABO0153826797 t.n.v. B.L.M.

Dichtbij
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Benefiet dansavond in De Brink
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dansavond van MPF-groep ten bate van 2 weeshuizen
» Benefiet BV Veendam tegen de Molukken
» Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
» Benefiet voor Bali
» Benefiet fotoveiling 'Kopzorg op Bali'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: