Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1 Empty
BerichtOnderwerp: Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1   Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1 Icon_minitimedo 18 feb 2016 - 17:23

Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1
18 februari 2016 om 15:49 door Remco Visser

Het Formule 1-circus heeft het komende seizoen weer een primeur: voor het eerst in de geschiedenis van de raceklasse rijdt er een Indonesische coureur mee. De 23-jarige Rio Haryanto werd donderdag als tweede wedstrijdrijder gepresenteerd door de renstal van Manor Racing.

,,De enorme aandacht vanuit Indonesië voor Rio is geweldig voor ons team én voor de Formule 1'', zei eigenaar Stephen Fitzpatrick van Manor. De debutant zelf kan niet wachten tot hij in de bolide mag stappen. ,,De eerste grand prix in Melbourne wordt geweldig voor mij, voor mijn supporters en voor mijn land.''

GELD
Haryanto neemt niet alleen een eigen sponsor mee, maar krijgt ook financiële steun van de Indonesische overheid. Die miljoenen gaven Manor wellicht het laatste zetje om de Indonesiër de voorkeur te geven boven de Brit Will Stevens, die vorig jaar voor het team reed. Met de keuze voor Haryanto zijn alle stoeltjes in de Formule 1 voor komend seizoen bezet.

Metronieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Primeur: Voor het eerst Indonesische coureur in F1
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische primeur voor Taste of Amsterdam


» Voor het eerst apenmalaria in Nederland
» Voor het eerst anoa geboren in Artis
» Historische Molukse liederen voor het eerst vastgelegd op schrift
» Voor het eerst legt een Molukse Knil-soldaat een krans tijdens de Indië-herdenking

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: