Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Is er leven in Indonesië als ex-prostuee?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Is er leven in Indonesië als ex-prostuee? Empty
BerichtOnderwerp: Is er leven in Indonesië als ex-prostuee?   Is er leven in Indonesië als ex-prostuee? Icon_minitimedi 4 aug 2009 - 17:14

3 augustus 2009 | tekst: Sandra van den Heuvel | fotografie: Sandra van den Heuvel

Is er leven in Indonesië als ex-prostuee?

Zestien jaar oud is Diva pas, en ze praat over haar pooiers alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. "Hoe meer pooiers, hoe meer werk." David (32) is haar nieuwste baas. Toch hopen beiden snel met dit werk te kunnen stoppen. De Bandung Wangi Foundation helpt Indonesische meisjes die dat echt willen uit de problemen. Dat gaat niet vanzelf. Diva: "Ik doe alles voor geld. Ik moet wel blijven werken. Wie moet anders mijn dochtertje verzorgen?"

Is er leven in Indonesië als ex-prostuee? 2lk4h80

Het verhaal van de duizenden jonge meisjes in de grote steden die hun geld verdienen als prostituee is steeds nagenoeg hetzelfde. De meisjes komen meestal van buiten de stad en belanden met hulp van een pooier in steden als Jakarta, Bandoeng, Soerabaja of, zoals Diva, Jogjakarta. Ex-prostituee Anna Sulikah vertelt: "De pooier geeft geld aan de ouders en neemt het meisje mee naar de stad. Hij biedt haar zogenaamd een fatsoenlijk baantje aan. Als ze terug wil naar haar ouders is hij ze voor. Hij gaat terug om extra geld aan hen te geven. Het zijn voornamelijk de ouders die ervoor zorgen dat hun dochter hier in de prostitutie belandt. Het meisje is daardoor machteloos."

Lees verder op VersPers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Is er leven in Indonesië als ex-prostuee?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Illegale alcohol kost 24 mensen het leven in Indonesië
» ‘Een leven lang op patrouille’
» Kameraden voor het leven
» Hoe de komst van één man het leven zo kan veranderen
» Leven langs het spoor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: