Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Leven langs het spoor

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Leven langs het spoor Empty
BerichtOnderwerp: Leven langs het spoor   Leven langs het spoor Icon_minitimedi 24 sep 2013 - 14:47

Leven langs het spoor

Leven langs het spoor O9a0


Een trein dendert door Jakarta Senen, een achterstandswijk in Jakarta, Indonesië. Kinderen spelen badminton tussen de treinrails. Ondanks de voorbijrazende trein kijkt niemand op of om. Het is een dagelijks fenomeen in deze achterstandswijk van Jakarta.
Meer dan vijf miljoen mensen in en rondom Jakarta leven noodgedwongen langs de spoorweg die de stad in tweeën deelt. Velen van hen zijn goede recyclers. Zij verdienen de kost met het inzamelen en doorverkopen van onder andere plastic en oud papier. Ongeveer zeventig procent van alle huizen in Jakarta zijn zelf gebouwd. Zo’n vijftig procent, die in de achterstandswijken, zijn ongeschikt voor mensen om in te wonen. Ieder huisje biedt onderdak aan een gezin van gemiddeld vijf personen.  

Educatie voor kinderen is er minimaal. Sociale projecten schieten echter uit de grond en steeds meer vrijwilligers zetten zich in om kinderen onder andere normen en waarden, rekenen en taal bij te brengen. De kinderen zijn erg geïnteresseerd en leergierig. Met veel enthousiasme proberen zij Engelse woordjes te leren en foto’s van elkaar te maken. "Ik vind het werk heel erg leuk", vertelt Amelia. De 21-jarige studente is sinds vorig jaar actief als vrijwilligster. "Ik help de kinderen met hun huiswerk en samen lossen wij hun schoolproblemen op." Het liefst zou Amelia nog meer voor de kinderen betekenen, maar dat gaat niet. "Ik heb het zelf ook niet zo breed, dus ik kan hen niet helpen door geld of cadeautjes te geven. Maar wel door les te geven. Hopelijk helpt het hen om een betere toekomst te krijgen."

Meer foto's bij VersPers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Leven langs het spoor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mevrouw Spoor vertelt voor de camera over haar leven
» John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'
» Reisgids langs jappenkampen
» Met de smartphone wandelen langs Haags-Indisch erfgoed
» Rondvaart langs Indië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: