Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mijn droomreis door Indonesia.

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 7:49

Overgenomen uit: Indonesia OK


Een nieuw reisboek over Bali en Lombok is "Mijn Droomreis door Indonesië" door schrijfster Mary Boers: "Qua natuur werden wij getrokken door Bali en in Lombok zou de bevolking ontzettend vriendelijk zijn. Ook de geschiedenis van Bali en Lombok vonden wij erg interessant. Wij wilden graag meer zien van deze eilanden en er meer over te weten komen. En natuurlijk leek het ons fantastisch om eens in een compleet andere cultuur te zijn."

Foto's en gedetailleerde om-/beschrijvingen en filmpjes hierover zijn te zien op:
http://www.mijndroomreisindonesie.nl/

Het is een E-book ( study ) in pdf formaat te downloaden, uiteraard tegen betaling.(In euro's en NIET in rupiahs No ).
Nadere gegevens hierover zijn eveneens te vinden op bovenstaande link.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 20:35

Selamat Pak H,

Je schrijft: Woonplaats: Kampung Kali Brantas
Dat is toch die hele lange brede rivier die bij Surabaya de zee uitmondt?
Of zijn er meer Kali Brantassen?
Groetjes,
DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 21:51

Selamat pagi (als je wakker word< het is hieral bijna middag>) bro Duinkonijn! ik denk dat si Henri wat flesjes water van de Brantas heeft mee genomen en ze in de selokan achter zijn huis heeft gegoten lol! en het "kali Brantas" heeft hernaamt ter ere van die bruine sloot in Jawa Timur! Wel om eerlijk te zijn, je kan daar nog steeds water zien, kom in mijn gebied van herkomst (Jawa Barat), en alles wat er te zien valt is vuilnis dat op 't water drijft (jammer genoeg) Hier in Selandia Baru zijn de waterwegen (rivieren etc) nog pristine, maar de kustlijn is een andere questie, veel trash word aan gespoeld dat de schepen overboard gooien, je kan daar werkelijk van alles vinden, van visserstuig tot overboard geslagen containers! Zo ik denk dat het aardiger is om vriend Henri in zijn overtuiging te laten dat hij aan de "Brantas" woont, (en maar krabben ,ohhhh, de jeuk, miljoenen mossies zo dicht bij dat rivier!) Happy days, si K.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 22:07

lol!

Si Kesas, ik slaap nog niet, net 23 uur geweest.
Maar dat van dat flesje in Si Henri's selokan geloof ik wel, er is dus toch nog een andere kali Brantas.
Zal wel een beetje stinken denk ik.
Maar ja Si Henri wil graag de kali Brantas dichtbij huis hebben, denk ik. Heimwee? Volgens zijn website heeft hij wel in Oost Java rondgezworven, dus misschien was toen de kali nog lekker bersih (schoon) om in te zwemmen.

Groetjes,
DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitimezo 22 nov 2009 - 7:09

Goede morgen, middag, avond, happy Sunday en nog meer van dat soort goedgemeende wensen voor de heren DK en SK (Goh, toch geen familie van elkaar? Achternaam allebei met een K). cheers


DK, voor alle duidelijkheid: De Brantas niet verwarren met de Kali Mas, alhoewel het neven van elkaar zijn. ;-)


Neen, geen flesjes met smerig stinkend water uit de Brantas meegenomen, maar wel een beetje grond van de oevers van de kali. En het is hele goede grond, geloof me maar. Vol bemest met restanten van terasi, sambel e.d. ooit eens op het vruchtbare land gegooid in de vorm van de welbekende gele drijvende modellen van de lokale bevolking. @

Maar DK en Om K, ik heb inderdaad wel iets met de Brantas, want ik heb nog wat jaartjes aan de zuiveringsinstallatie van het inlaatwater van de Bir Bintang brouwerij ( Meneer H zijn speeltje dus) mogen prutsen, totdat de inlaat pompen het om de 5 minuten begaven, wegens de drijvende kangkung en andere zooi. De gemeente Surabaya heeft nog wel's schuchtere pogingen gedaan om de boel wat leeg te halen, doch dat was onbegonnen werk en op bepaalde gedeeltes kon(kan nog steeds) men zelfs de kali oversteken zonder enig hulptuig zoals een bootje of zoiets.

Kortom, na de laatste renovatie van de zuiveringsinstallatie in 1996, werd ( unaniem en door een ieder met luid gejubel ondersteund) besloten om de brouwerij te sluiten en over te hevelen naar......een voor Om K bekender oord, namelijk Tangerang (Jabar) aan de Jalan Daan Mogot. Helaas voor Surabaya werd toen een stukje historie ( gebouwd ten tijde van de Nederlandse overheersing) op die manier van het straatbeeld van Surabaya ontnomen.

En heimwee naar Surabaya? Ach natuurlijk heb ik dat altijd, net als dat menig ander verkaste altijd wel heimwee zal hebben naar de oorden waar hij/zij geboren en getogen is, denk ik.

Maar gelukkig leven we nu in een tijd, waar het mogelijk is om regelmatig weer eens de voetzolen op de vruchtbare oevers van de Brantas neer te zetten en naar de resten te kijken van wat ooit eens (voor mij) ook een stukje werkterrein was , namelijk de Wonokromo brouwerij.

Amien en de groeten van Pak R(ujak) C(ingoor).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





Mijn droomreis door Indonesia. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn droomreis door Indonesia.   Mijn droomreis door Indonesia. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn droomreis door Indonesia.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kompels omgekomen door instorten mijn
» En dan is de vraag: komt dit door mijn adoptie?
» Onverwachte invasie in Indonesia door Nieuw Zealandse Invaders.....
» Radio Nederland Wereldomroep uitzending Bahasa Indonesia geblokkeerd door Iran
» Mijn favoriete vertelling was het 'kerstverhaal' van mijn moeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: