Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'De verhalen gaan leven'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

'De verhalen gaan leven' Empty
BerichtOnderwerp: 'De verhalen gaan leven'   'De verhalen gaan leven' Icon_minitimezo 25 apr 2010 - 10:24

'De verhalen gaan leven'
25 april 2010

VINKEVEEN - Schrijfster Yvonne Keuls was afgelopen vrijdag te gast in De Boei bij Venen Literair. Het was de laatste lezing van het seizoen.

Eigenlijk zou de 78-jarige schrijfster al in januari bij Venen Literair komen, maar wegens haar heupoperatie werd dat uitgesteld.

'De verhalen gaan leven' 2mruujn

Yvonne Keuls besluit vanavond om het thema van de boekenweek, jeugd en opgroeien, alsnog te gebruiken.

Ze begint met haar zoete jaren in Indië, waar ze tot haar zevende woonde. Ze vertelt over haar tantes, over wie ze een speciaal boekje schreef, 'Alle Indische tantes'. Het is een document, volgens Keuls. ,, Zij zijn de laatsten van een generatie die verdwijnt; de echte Indiërs." Ze imiteert de stemmen en het accent van haar tante Bel, Toetie en Prul.

,,Het is een wereld die ik niet ken", zegt een bezoeker tijdens de pauze over de verhalen over Indië. ,,Ik zou de boeken niet snel zelf lezen, maar het voorlezen maakt het boeiend. De verhalen gaan leven." Op de lezing zijn vooral vrouwen afgekomen. In de pauze staan ze in de rij om boeken te laten signeren. Sommige met hele stapels van thuis, anderen kopen een nieuw boek bij de boekenstand.

Na de pauze leest ze voor uit 'De moeder van David S.', waarin een moeder haar aan drugs verslaafde zoon ten onder ziet gaan. Keuls schrijft boeken over maatschappelijke problemen, haarzelf en over haar familie. ,, Mijn moeder noemde mij Angin. Maleisisch voor 'verhaal dat op de wind wordt gedragen", vertelt ze. ,, Mijn moeder zei ook: 'Je wordt wat je naam zegt dat je bent'. En schrijfster, dat werd ik."

In het najaar gaat het volgende seizoen van Venen Literair weer van start.

Webregio
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
'De verhalen gaan leven'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Java-aapjes gaan een zonnig nieuw leven tegemoet in Spanje
» John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'
» Veteranen gaan op pad
» De nostalgische verhalen van Ap Halen
» KLM wil gaan samenwerken met Garuda

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: