Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 21:11

Het is rustig hier, kennelijk bijna iedereen met vakantie.

Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimeza 31 jul 2010 - 19:56

Yep het is rustig hier, het was juist wachten op si Benjamin tot dat hij terug was van weg-geweest!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimezo 1 aug 2010 - 19:18

Salam Alaikum Sobat Kesasar far away.

Leuk dat jij mampir again op deze Indonesie site in Holland.

Alaikum Salam Kesasar, ik heb een vraag aan jou, namelijk:
Is er een moskee op de plaats waar jij woont of in de omgeving van jouw woonplaats.?

Ik vraag dit omdat ik heb de moskee in Rotterdam en in Zaandam gezien.
eerlijk gezegd, allebei zijn mooi gemaakt, alleen jammer de ligging is niet zo best.
Ik ben gewend met de zovele moskee op Malaysia, Singapore, Sumatra en Java,....
deze moskeeën zijn meestal gebouwd tegenover de alun-alun(aloen-aloen = plein) met één of meer
waringin bomen op de alun-alun.

Sampai lain kali = Until the next time.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimezo 1 aug 2010 - 21:01

Ha Benjamin! Ik denk dat je mij dit al eerder gevraagd hebt, en het antwoord is nog steeds het zelfde, nee geen mosque-masjid in mijn woonplaats, maar er is een in Wellington de hoofdstad, dat ligt ongeveer 70 of 80km ten zuiden van hier! keep cool si K.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimezo 1 aug 2010 - 23:22


Hello Kesasar.

Kan jij de Nederlandse TV zenders ontvangen.?
Ik vraag dit aan jou omdat op zondag 1 augustus 2010 was het eerste deel van
"Ver Van Familie" een film van Marion Bloem op Nederland-2- TV uitgezonden.
Naar aanleiding van deze uitzending is er nu een discussie op de ICM site.

Kesasar, als jij deze film niet gezien hebt,
kan ik jou niet vragen naar jouw mening over "Ver Van Familie" film van Marion Bloem.


Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimema 2 aug 2010 - 7:38

Salaam Alaykum Benjamin,

Om je vraag te beantwoorden, nee we kunen hier geen Nederlande tv uitzendingen ontvangen, alleen als ze het via het internet doen, zo nee ik heb dat filmpje niet gezien.
Zo er is een discussie gaande op een van jouw ICM sites, jammer dat ik er niet aan mee kan doen, ('k weet niet waar het over gaat op de eerste plaats!)
Waarom breng je dat niet over op "Indonesie"? Er zijn mischien meerderen hier die geinteresseerd zijn, maar niet met persoonlijke photo's of namen gediend zijn. Sampai strakkies, si K.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimema 2 aug 2010 - 7:52

Heb die film vorig jaar gekeken in Amsterdam.
Op dit monent wordt het vertoon op Ned. TV.

Om K , mss kan je hier kijken via internet.

http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=kwlbtDsHnHUVGFiK

Persoonlijk vind ik een oubollig film .
Er zijn bepaalde frgamenten die ik als een beetje vreemd ziet .
Het is ook een verhaal van 1 familie , denk niet dat het een prototype van een Indische familie is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimema 2 aug 2010 - 22:25

Salaam Alaykum wa Rahmatullahi wa Barakuth!

Terima kasih ya Om Sid voor de link naar dit filmpje, 'k heb het eerste gedeelte bekeken maar vond het wat verwarrend, zal de rest bekijken zodra het uit komt (op de zelfde link?) Mischien is het boek beter dan de film, voor zo ver? OK om voor de eerste keer te viewen, maar beslist niet voor de tweede keer (juist mijn opinie h`e) See you 'round, ye olde kesas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 23:40

Om Sid.
"Ver Van familie" een film van Marion Bloem het eerste deel van deze film is uitgezonden op Nederland-TV-2 op zondag 1 augustus 2010.

In de discussie over dit eerste deel van de film vinden menige leden van ICM een ware flop film, omdat het weergeef niet conform de werkelijkheid hoe de Indische gemeenschap zijn.

Te lange opnamen over de kleindochter Barbie die in USA woont en een relatie heeft met een gehuwde USA man.

De onderlinge conversatie van de Indo's op deze film is niet te verstaan.
Allemaal chaotisch.

Nu hopen veel Indo's dat op deel-twee en op deel-drie van deze film de conversatie(het praten op de film) van deze films te volgen zullen zijn, anders zijn beide delen net als het eerste deel van de film een Flop Film.

Salam.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 6:46

blauwe deel is mijn reactie.

vbenv schreef:

"
(1)In de discussie over dit eerste deel van de film vinden menige leden van ICM een ware flop film, omdat het weergeef niet conform de werkelijkheid hoe de Indische gemeenschap zijn.

Daarom schrijf ik oubollig , ik vind maar niks .
Aan de andere kant ging het verhaal over 1 (een) Indo familie.
De Indo families , bekenden , vrienden van mijn ouders , mijn oud klasgenoten van de IEV school) , allemaal uit Jakarta en andere Indo families in Nederland die ik gekend heb zijn ook anders .
Mijn kritiek op Mevr. Bloem is dat ze als 2de generatie Indo (Indische),geboren en groot gebracht in Nederland haar verhalen vaak baseerde van of literatuur onderzoek of uit de verhalen van haar ouders .


De onderlinge conversatie van de Indo's op deze film is niet te verstaan.
Allemaal chaotisch.
In een "gezellige" Indische of Indonesische kumpulan/feesten is het vaak chaotisch .
Ze praten door elkaar.
Het is ook geen dialoog tussen 2 mensen.
die je kan volgen.


Warm aanbevolen : Contract pensions " Djangan loepah " van Hetty Naaijkens-Retel Helmrich .

Een goede documentaire .
Als buitenstaander (geen Indo) kan ik de emotie bijna proeven of voelen .

https://www.youtube.com/watch?v=XqJeCXVwycE
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 9:06

Het is een speelfilm.....
Het plot is verzonnen.... de reacties van mensen zijn verzonnen...
Het is niet mogelijk een Indische familie realistisch uit te beelden in een speelfilm.
Dat zou een beetje kunnen in een documentaire.... echte mensen , echt gefilmd in hun dagelijks doen en laten..

Het was ook niet de bedoeling om Hét Verhaal van Indische mensen in Nederland te vertellen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 15:01

Het was ook niet de bedoeling om Hét Verhaal van Indische mensen in Nederland te vertellen, schreef Si Boeroeng.

Dat ben ik met jou eens, Boeroeng.
Kennelijk is de bedoeling om zoveel mogelijk te laten zien hoe kleindochter Barbie in the USA leeft en ook dat zij relatie had met een getrouwde USA man;
omdat de opnamen van deze klein dochter was heel erg lang en gemakkelijk te volgen door de Nederlandse onder titeling.
Het werd zelfs laten zien hoe kleindochter Barbie aan het roken was in het toilet kleine ruimte van het vliegtuig.
Kleindochter Barbie is wel muzikaal, zij zingt en speelt guitaar.
Wie weet kunnen wij vroeg of laat haar optreden bij de "Tempo Doeloe Muziek Band" horen en zien.
Hoe dan ook "Het Gebaar Subsidie Geld" is naar de maakster van "Ver Van Familie"film gegaan.

Het is wel een grappige film,....
4 of 5 of 6 Indo's in een welbekende merk auto "De Lelijke Eend" van de 50er en 60er jaren.
Deze opnamen met de Lelijke Eend vind ik echt komisch.

De meeste Indo's zijn aardige, grappige en leuke mensen.
Voor zover ik me kan herinneren ben ik nog nooit een schagerijnige Indo's tegen gekomen.
Meermalen Om Sid ontmoet in Amsterdam, in Den Haag, op straat, in het winkel centrum of op de Pasar Malam Indonesia......hij altijd keep smiling en spontaan naar mij groeten.

Wie weet gaat Marion Bloem eens een film maken met de titel van:
"Om Sid met zijn spontane en eeuwige keep smiling"
Als Marion Bloem dat doet krijgt zij meteen subsidie van de komende Nederlandse regering denk ik.

Het eerste deel van "Ver Van Familie" van Marion Bloem, vind ik toch niks aan.
Salam.








Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Vrijdag 6 augustus 2010 om 18.00 uur op Nederland-TV-2-   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 7:44

1939 - 1945 was een oorlog praktisch de hele wereld tegen Duitsland en Japan.
Op 6 augustus 1945 gooide USA atoombom op Hiroshima in Japan.


Op 9 augustus 1945 gooide USA weer atoombom op Nagasaki in Japan.


Mijn vraag aan jullie allemaal is het volgende:
"Waarom gooide USA
geen één atoombom in Duitsland, bijvoorbeeld op Berlijn of Bonn of Hamburg.????"

USA en praktisch de hele wereld hadden immers oorlog tegen Duitsland en Japan;
en toch werden de atoombommen alleen op de Japanse steden gegooid.????

*************************************

Op vrijdag 6 augustus 2010 om 18.00 uur
is er een TV uizending op Nederland-2- over de atoombom in Hiroshima, dat is 65 jaar geleden.

*****************************************************************************


Ik verzoek aan alle leden van deze Indonesië site om hierover proberen antwoord te geven en ook mee te doen in deze discussie.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Tot horens.!!!!
Ben
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 8:15

Benjamin-Benjamin,"Waarom gooide USA geen één atoombom in Duitsland, bijvoorbeeld op Berlijn of Bonn of Hamburg.????"
Wel wat denk jij er van? Op de eerste plaats de oorlog in Europa was al sinds Mei verleden tijd (niet de narigheden die er na kwamen), ten tweede de US of A had in de maand Mei nog steeds geen A bom die ze gebruiken konden (nog steeds in de experimental stage) en voor nummer drie, wraak om dat Japan ze een king hit had gegeven (Pearl Harbor), maar dat zeggen ze nooit, de officiele versie is om veel Amerikaanse gesneuvelden te voorkomen. ( who gave a damn that most were civillians, old folks, women and children, The Japs did not give a damn who they killed off, did we have to sink to the same level?) Is dit genoeg nou dat ik de knuppel in 't hoederhok heb gegooid? Sayonara, si Kesasar-san Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 19:50

Wadoeh...Kesasar:..."Jawaban anda itu betul benar, dong....!!!!"
Translate:...Jouw antwoord is goed, zeg.!

Ik ben benieuwd naar de meningen van Om Sid en de andere leden.
Kesasar,....ik weet niet..of Om Sid en de anderen....
"onze schrijven" hier in deze topic kunnen vinden.
Ik hoop van wel zodat Om Sid en de anderen ook kunnen reageren.

Salam...!!!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 19:50

Wadoeh...Kesasar:..."Jawaban anda itu betul benar, dong....!!!!"
Translate:...Jouw antwoord is goed, zeg.!

Ik ben benieuwd naar de meningen van Om Sid en de andere leden.
Kesasar,....ik weet niet..of Om Sid en de anderen....
"onze schrijven" hier in deze topic kunnen vinden.
Ik hoop van wel zodat Om Sid en de anderen ook kunnen reageren.

Salam...!!!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 2:56

Benjamin sobat, vergeet wat de anderen te zeggen hebben (of niet!) aangaande dit subject, ik wacht nog steeds op jouw komentaar, 'k ben er zeker van dat jij toch ook een opnie hebt!
Niet schromen dan h`e pal. siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimema 9 aug 2010 - 7:25

Kesasar.

Doen jullie in New Zealand
ook mee met de Indië Herdenking op 15 augustus 2010.

Salam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimema 9 aug 2010 - 7:38

Mischien diegenen die nog steeds een verbintenis voelen, maar niets officieel! groetjes si K.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimedi 10 aug 2010 - 9:53

Hi Ben,
had je nog naar het tweede deel van Ver van familie gekeken??
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 2:17

Wel, ik heb naar deeltje twee gekeken van "ver van familie" (tussen de keren dat ik van de server werd af geschopt), verveelend hoor, en kan niet zeggen dat ik er op gesteld ben, zo als ik al eerder gezegd hebt, het boek is mischien beter! saludos dari hiero, siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 23:21

Dear Wujud.
Yes....!!
Ik heb met mijn volledig aandacht ernaar gekeken en steeds hopen dat deel-2- iets beter dan deel-1-.
Hieronder mijn persoonlijke objectieve mening over deze film.
****************************************************

Hallo Allemaal.
Na deel-2 gezien te hebben,
vind ik dat de titel van de film " Ver Van Familie" niet passend is bij deze film.


"Kleindochter Barbie en de Indo's Homo's" is passender.
of
"Kleindochter Barbie kan niet van sigaretten afblijven"


De film gaat meer over de "Kleindochter Barbie de kettingrookster"

Jammer van het Gebaar subsidie geld voor deze film,
want deel-2- is ook niets aan.

Indischen leven niet zo zoals op deze film.

Maar ja,
deze film laat gewoon zien dat er toch wel een Indische Kleindochter die kettingrookster is,
heeft dus totaal niets te maken met het leven van de doorsnee Indischen.

"Indische Kettingrookster Kleindochter" een film met Het Gebaar subsidie, thats all.

Net als deel-1-, vind ik deel-2- ook een flop film van het jaar.

Heel erg jammer.

Donderdag 12 augustus 2010.
Ben
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Empty
BerichtOnderwerp: Re: ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest   ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» effuh terug van weg geweest..,
» Praatcafe/Ngobrol
» Rumah Ngobrol Haarlem
» weer terug
» dodenherdenking en bevrijdingsdag altijd ter discussie geweest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: