Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig  Empty
BerichtOnderwerp: Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig    Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig  Icon_minitimevr 1 okt 2010 - 19:04

Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig
vrijdag 01 oktober 2010, 14u59Auteur: Christine Peeters

HAM - Lien Imbrechts uit Ham reist naar Indonesië zonder het vliegtuig te nemen. Ze volgt daar stage rond duurzaam bosbeheer en om zelf milieubewust te leven, wil ze haar stageplaats bereiken met zo weinig mogelijk CO2 uitstoot.

Lien Imbrechts studeert Cultures & Development Studies aan de KULeuven. ‘Daarin focus ik op de kruising tussen natuurconservatie en sociaal-economische ontwikkeling.’, zegt Lien. ‘Daarom vond ik het maar normaal dat ik eerst in eigen boezem keek. Ik besef dat vliegen een enorme uitstoot aan CO2 met zich meebrengt en dat wou ik vermijden.’

‘Daarom vertrek ik van Brussel met de bus naar Moskou, vervolgens van Moskou met de Trans-Siberische Express naar Peking. Dan dwars door China tot Vietnam en vandaar naar Thailand. Dan zou de reis zich verder moeten zetten via Maleisië en Singapore tot Indonesië zelf en dat laatste stuk zal per boot moeten gebeuren.’

‘Ik wou voor mezelf wel eens uitmaken of het doenbaar is en beseffen hoe geweldig groot onze aarde eigenlijk wel is’, vervolgt een enthousiaste Lien. ‘Het is niet zo dat ik andere mensen ga overtuigen om niet meer te vliegen, want ik sluit niet uit dat ik zelf ooit nog ga vliegen, maar bewust omgaan met het milieu en onze natuur is toch wel belangrijk vind ik.’

Lien zal deze reis helemaal alleen ondernemen, maar ze heeft wel veel contacten onderweg. ‘In Peking kan ik logeren bij een vriend die daar woont en in Hanoi kan ik terecht bij een meisje van mijn klas. Maar toch slaat de schrik me soms om het hart, want is het is toch een helse trip, maar nu ben ik zo druk bezig met de voorbereidingen, dat ik geen tijd heb om daaraan te denken.’

Met deze reis wil Lien ook geld inzamelen voor de Vereniging voor Bos in Vlaanderen. ‘Zij zorgen voor bosuitbreiding, -verbetering en -aanplanting in Vlaanderen, maar steunen ook projecten in het Zuiden. Daar betekenen bomen vaak veel meer dan enkel ontspanning of CO2-omzetters: ze bieden bescherming, geven voedingsstoffen aan de bodem, filteren water, voorkomen modderstromen, erosie en zorgen voor voedsel. En zo werd de uitdaging een stimulans om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor deze werking van VBV.’

Lien vertrekt op zaterdag 2 oktober en hoopt tegen de tweede helft van november in Indonesië te arriveren. Als je haar avonturen wil volgen kan je terecht op haar blog: lienamongtrees.worldpress.com

Nieuwsblad.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesië trekt Werelderfgoed-nominatie VOC-wijk zelf in
» Naar Bali zonder de kinderen..
» Zwemmer zonder armen of benen van Oceanië naar Azië
» Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland
» Indonesië trekt tsunamiwaarschuwing na beving in

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: