Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar Empty
BerichtOnderwerp: Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar   Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar Icon_minitimema 8 nov 2010 - 22:48

ma 08 nov 2010, 17:28
Tijd dringt voor ter dood veroordeelde Tangerang

Een ter dood veroordeelde Franse drugshandelaar hoopt dat justitie in Indonesië de uitspraak tegen hem en zijn Nederlandse kompaan nog één keer kritisch tegen het licht houdt. Serge Areski Atlaoui realiseert zich dat bijna alle juridische middelen zijn uitgeput, maar wil zich naar eigen zeggen "nog tenminste één keer" verzetten tegen de doodstraf.


Vijf jaar geleden veroordeelde het Indonesische hooggerechtshof de Nederlander Dick Nicolaas en zijn Franse kompaan Serge Areski Atlaoui tot executie door het vuurpeleton. Het duo zit sinds 2006 gevangen voor de betrokkenheid bij het opzetten van een grote xtc-fabriek in de Javaanse industriestad Tangerang.

In eerste instantie kreeg het tweetal levenslang, maar in cassatie legde het Indonesische hooggerechtshof alsnog de doodstraf op.

"Ik ben bereid te vechten voor mijn laatste kans", zegt Serge Atlaoui in le Figaro. "Ik wil bewijzen dat ik de dood niet verdien."

Atlaoui houdt zich dagelijks "enkele uren" bezig met het bestuderen van zijn zaak. "Ik heb er de tijd voor", grapt de Fransman. "Als ik niet met mijn zaak bezig ben, dan lees ik de Koran."

Het is niet bekend voor wanneer de voltrekking van het doodsvonnis gepland staat.


Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar   Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar Icon_minitimema 8 nov 2010 - 23:25

Als je met vuur speelt, ga je je tengels verbranden, die twee waren uit om bakken met poen te maken ten koste van de bevolking daar, ze wisten ook dat als ze genapt werden het hun leven kon kosten, zo waarom denken dat hij de dood niet verdient? Slappe hap hoor!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tijd dringt voor ter dood veroordeelde drugshandelaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Man wil plek ter dood veroordeelde innemen in Indonesië
» Beroep van ter dood veroordeelde Fransman afgewezen
» Het Amsterdamse charme-offensief van een ter dood veroordeelde kunstenaar
» 'Het wordt tijd voor erkenning'
» Nederland betaalt kosten advocaat ter dood veroordeelde Nederlander in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: