Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesia was Atlantis , de verdwenen continent ?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Indonesia was Atlantis , de verdwenen continent ? Empty
BerichtOnderwerp: Indonesia was Atlantis , de verdwenen continent ?   Indonesia was Atlantis , de verdwenen continent ? Icon_minitimema 25 apr 2011 - 7:35

Voordat er een volksverhuizing kwam uit de regio Zuid Oost Azie wonen er al lang volkeren in Java , in het bijzonder in West Java .
Er is niet zo veel bekend wie ze waren , er zijn verschillende legende's , overleveringen.
Over hun geloof , die in principe monotheisme is ( waarschijnlijk ouder dan de Islam- Christendom-Jodendom).
Met vooroudersverering invloeden , men noemde bijvoorbeeld de Sundanese "Kabuyutan".
Zie ook het geloof van de Baduy(Banten)en de andere tak van oude Sundanezen zoals bij Kampung Naga ( in de buurt van Garut).

In oude afleveringen ( verschillende babad , carita's etc) werd verteld over de Tatar Sunda en de invloed van Sunda in de regio .

Een paar jaar geleden las ik een recensie over een boek vam een Zuid Amerikaanse professor.
Naam en titel ben ik vergeten.
Het komt er op neer dat hij beweerde dat Atlantis mogelijk gelokaliseerd kan worden in Indonesia.
Ik weet dat er veel boeken geschreven waren over de verdwenen beschaving Atlantis , mss is het een droom van iemand geweest.

In You Tube kan men een korte impressie vinden .

https://www.youtube.com/watch?v=mNUa6cGc8us

https://www.youtube.com/watch?v=k29S1drqGmk&feature=related

Of het waar kan zijn ???
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indonesia was Atlantis , de verdwenen continent ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geoloog: 'Atlantis was ooit onderdeel van Indonesië'
» Oorlogsgraven Javazee verdwenen
» Kamer praat over verdwenen schepen Javazee
» Historische helmen van IJmuidens oorlogsmonument verdwenen
» Container vol hulpgoederen uit Vught verdwenen op Bali

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: