Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Patty Brard verlaat Shownieuws

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Patty Brard verlaat Shownieuws Empty
BerichtOnderwerp: Patty Brard verlaat Shownieuws   Patty Brard verlaat Shownieuws Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 16:50

Patty Brard verlaat Shownieuws Brard10

Patty Brard verlaat Shownieuws

Het gerucht ging al een tijdje rond, maar vandaag is het officieel: Patty Brard stopt met het presenteren van SBS Shownieuws. De voormalig Luv'-zangeres blijft wel bij SBS 6 werken, maar met andere programma's. Daarover is ze al met de zender in gesprek. Dat meldt De Telegraaf.

Eerder waren er berichten verschenen dat de 56-jarige diva niet lekker zou liggen binnen de redactie van Shownieuws. Ze zou constant kritiek hebben op de redacteuren van het programma en ze voortdurend verrot schelden. De redacteuren zouden als gevolg daarvan zich geregeld ziek hebben gemeld. Onduidelijk is of dit ook de reden is dat Brard nu weggaat bij Shownieuws.

Het vertrek van Brard bij Shownieuws betekent niet het einde van de samenwerking tussen haar en SBS 6. 'De toekomst ligt nog open', laat een woordvoerder van SBS weten.'We zijn nu bezig met de programmering voor het najaar. Hoe Patty hierin betrokken wordt, weten we nog niet.'

Brard is sinds 2007 verbonden aan SBS 6, nadat ze bij Sterren Dansen op het IJs een op zijn zachtst gezegd opvallende indruk maakte. Hoewel haar inmiddels beroemde danwel beruchte spagaat op het ijs niet genoeg was om door de voorrondes te komen, bleek de show het begin van haar comeback. Brard maakte daarna onder andere haar opwachting in Wie Ben Ik?, K2 zoekt K3 en De Nieuwe Uri Geller.


AD, 18/05/11 10u22
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Patty Brard verlaat Shownieuws Empty
BerichtOnderwerp: Re: Patty Brard verlaat Shownieuws   Patty Brard verlaat Shownieuws Icon_minitimema 27 jun 2011 - 16:06

‘Ik ben Pietje Bell, altijd Patty Rebel’
Door: Mark Koster
Gepubliceerd: 26-06-2011 23:41
Update: 27-06 09:47

Ze werd ontslagen bij SBS, huilde in het openbaar uit, maar is nu terug met een comeback-cd vol Hollandsche feestmuziek. ‘Dit is een nieuwe start in het laatste deel van mijn leven.’

Ze hád ook bij een bank kunnen raamambtenaren, of zich als directie-secretaresse kunnen opwerken tot een overbetaalde manager. Dan hoefde ze nu niet, op 56-jarige leeftijd op een maandagmiddag in Rijswijk, een cd te presenteren met feestnummers. Dan hoefde ze bijvoorbeeld niet het nummer Chillen met je Billen te promoten. Dan hoefde ze de volgende tekst niet te zingen. (Start de carnavalsdeun maar, jongens!). ‘Draaien maar met je heupen in het rond! En heb maling aan een dikke kont!’ (op bol.com kunt u het hele fragment terugluisteren).

Ze kijkt even op. ‘Maar ik hou van werken! Zo zijn de Brards. Ik vind het echt leuk.’ Dan realistisch: ‘We moeten weer aan de slag. Deze cd hebben we in een snelkookplan afgemixt‘. Valt even stil: ‘Dit is een nieuwe start in het laatste stuk van mijn leven.’

Patty Brard werd afgelopen maand ontslagen als presentatrice van het Shownieuws, het was de financiële bodem van haar bestaan. Het congé van de seniore items-aan-elkaar-prater leverde dramatische beelden op. Een snikkende Patty die bij Carlo & Irene in het openbaar mocht solliciteren naar nieuw emplooi. ‘We zijn wel iets eerder met deze cd door het vertrek bij SBS’, geeft ze toe.

De muziekdrager, die werd geproduceerd door oud-Frans Bauer-producent Emile Hartkamp, is deel tien van de ‘kat met de negen levens’, zoals ze zelf zegt. ‘Wat moet je dan? Je kunt ook op de bank blijven zitten en hopen op dat ene compliment van je man.’

Ze is een telg uit een naar Nederland geëmigreerde Indonesische familie. Op haar vijfde stond ze in Nieuw-Guinea vanuit het raamkozijn van haar slaapkamer al in een bezem te neuriën. ‘Voor me lag een voetbalveld. Dat was de denkbeeldige Arena die ik toezong.’

Ze werd op 21-jarige leeftijd ontdekt, nadat ze – na de havo en Schoevers – op het secretariaat bij de publieke omroep door producer Hans van Hemert werd geheadhunt voor meisjesband Luv.

Schaamteloos
Het raamkozijn in Sorong met voetbalstadionvisioen verandert in een panoramaview met hossend publiek in provinciale feesttenten. Vier jaar lang toert de meisjesband door het land, tot ze in 1981 voor het eerst ook televisie maakt: als assistent in de Banana Split Show van Ralph Inbar.

En eigenlijk is er sinds die tijd niet veel veranderd. Nog steeds houdt ze ervan om het volk te vermaken met haar schaamteloze openhartigheid. De nieuwe cd bevat weer veel autobiografische elementen. Ze zingt over drankgebruik (‘Waarom zou drinken een zonde zijn?’), escapisme (‘Het leven is een feest’) en filosofeert over tragische liefdesperikelen (‘Jij daagt mij uit, maar ik weet wel beter’).

Ze kijkt uit het raam naar buiten, naar de parkeerplaats achter amusementhal Sir Winston in Rijswijk. Ze is hier getogen. ‘Eigenlijk ben ik terug bij de basis. Als meisje van veertien spijbelde ik en zat ik al halve dagen hier verderop in café de Halve Maan. Toen was ik al heel erg Pietje Bell en stout. Kort haar, punky. Patty Rebel.’

Maar toen was ze nog jong, zeggen we. Ze kijkt even op: ‘De suggestie dat je als je oud bent niet meer meetelt vind ik een beetje debiel. Ik denk dat onze generatie een voorbeeld kan zijn. Na je vijftigste begint het pas. Je kunt jezelf als voorbeeld stellen. Je hebt meer bagage. De manie dat alles mooi, dun en jong moet zijn is niet zaligmakend. Veel jongere collega’s weten niet waar ze over praten. Dat gestempel steeds! Ik heb het leuk!’

Stabiel
Ze doet niets tegen haar zin, bezweert ze. Ook niet toen ze een keer met klysma gefilmd werd in gezondheidserie Patty’s Fort? Dat was écht geen effectbejag? Streng: ‘Dat was de afspraak. Ze mochten alles vastleggen en daar hou ik me dan aan.’ Met lachje: ‘Soms kom je op deze wijze zelfs achter bepaalde zaken’, refereert ze aan de op tv uitgevente huwelijkscrisis tussen haar en haar ex-man René Muthert. Zegt dan: ‘In zekere zin was ik met Patty’s Posse voorloper van het reallife-genre. Frans Bauer was toch al een stuk meer geregisseerd.’

Ze zegt alweer een tijdje stabiel te zijn met haar man architect Antoine van de Vijver. Hij haalt vandaag nog wat plateauzolen voor haar uit Amsterdam en komt straks met de feestjurk, vertelt ze bijna ontroerd.

Sommige andere ex-en (Ron Brandsteder was er één) spreekt ze nog. Ex-man Carlo Nasi, een Italiaanse zakenman, gaf haar recent het advies om het nummer Bunga, Bunga (ook op de nieuwe cd te horen) niet in zijn geboorteland uit te brengen, aangezien Berlusconi een soortgelijke song heeft geprobeerd te verbieden. ‘Hij gaf me een schitterende dochter, en dat was ook het enige.’


**************
Diva-hysterie
Patries & Tatjana
Patty Brard wordt een van de tv-diva’s in een nieuwe reallifesoap. Samen met Tatjana Simic en Patricia Paay dompelt ze zich onderin het dagelijkse leven van een 9-tot-5- werknemer. Wij voorspellen dat Patty het minste zeurt. Over Patricia zegt ze: ‘Die vraagt zich nu al af hoe ik het volhou om nog steeds op te treden.’


depers.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Patty Brard verlaat Shownieuws
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Johnny de Mol op stap met Patty Brard
» Patty Brard blij met plastisch chirurg
» - Patty Brard durft niet naar het Songfestival met Luv' -
» SBY: Indonesische tijger verlaat zijn kooi
» Capellenaar van de Week: Eddy Patty

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: