Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 19 juni 2911, Vaderdag

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

19 juni 2911, Vaderdag Empty
BerichtOnderwerp: 19 juni 2911, Vaderdag   19 juni 2911, Vaderdag Icon_minitimezo 19 jun 2011 - 10:47

Heeft de moderne vader wel tijd voor vaderdag?
Gepubliceerd op : 19 juni 2011 - 8:55 am

19 juni 2911, Vaderdag 2011-010

Veel kinderen zetten vandaag, op Vaderdag, hun vader in het zonnetje. Vroeger was vaderschap in Nederland nog overzichtelijk: doordeweeks hard werken en in het weekeinde een ijsje kopen met de kinderen. Tegenwoordig is in Nederland de ‘moderne vader’ de norm.

Maar aan welke eisen moet een vader voldoen voor hij een moderne vader is?

1. De moderne vader heeft een papadag
2. De moderne vader draait een wasje
3. De moderne vader brengt geld in het laatje
4. De moderne vader doet leuke dingen met de kinderen
5. De moderne vader is een leuke echtgenoot


In Indonesië wordt weinig vernomen over moderne vaders. De vader is er nauwelijks betrokken bij de opvoeding. En omdat vrouwen wel meer zijn gaan werken, slijten veel kinderen lange dagen op school, vaak van 6 uur ’s ochtends tot 19 uur ’s avonds. Daardoor heeft de moderne Indonesische vader in elk geval voldoende geld om zijn kroost met speelgoed af te kopen


volledige artikel in RNW



wistle nou... wie bedoelen ze met dé moderne Indonesische vader?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

19 juni 2911, Vaderdag Empty
BerichtOnderwerp: Re: 19 juni 2911, Vaderdag   19 juni 2911, Vaderdag Icon_minitimezo 19 jun 2011 - 12:13

Weet niet of ze het geplaatst hebben.

LS, u schrijft o.a. en ik quote:
"Ook in Indonesië wordt weinig vernomen over moderne vaders. De vader is er nauwelijks betrokken bij de opvoeding. En omdat vrouwen wel meer zijn gaan werken, slijten veel kinderen lange dagen op school, vaak van 6 uur ’s ochtends tot 19 uur ’s avonds. Daardoor heeft de moderne Indonesische vader in elk geval voldoende geld om zijn kroost met speelgoed af te kopen..."

Indonesie telt ruwweg 240 miljoen mensen, waarvan er circa 10% ultra rijk is, circa 10% tot de z.g. middenklasse behoort en circa 80% amper geld heeft om 's avonds het bordje van zijn kinderen te kunnen vullen met eten, laat staan, dat ie geld heeft om zijn kindertjes af te kunnen kopen met speelgoed. Dus als de redactie dergelijke vergelijkende artikels schrijft, laat de redactie dan eerst de encyclopedie nakijken, alvorens een stuk te schrijven en te redigeren, gebaseerd op rijke westerse zienswijzen en daarmede maar het hele "economische vaderdag" gebeuren generaliserend neer te pennen...ach, sorry, ik bedoel neer te typen op het lappie.

Mijn hemel, wat bedoelt de redactie met de term "moderne Indonesische vader"? Je bent vader of je bent geen vader, zo simpel ligt het.

Voorbeeldje van hoe een vader zich daar gedraagt, zonder titulatuur van "modern" eraan toegevoegd.
Deze vader heeft als vooropleiding de HTS techniek, is werkzaam als chauffeur en manusje van alles en werkt van 09:00 am tot 22:00 pm. Gaat daarna als een speer naar een 5*hotel om daar tot 06:00 am als standby monteur electriciteit de late/vroege uurtjes te vervullen en gaat dan naar huis om weer om 09:00 present te zijn bij zijn werkgever op de dag. En dat doet die goeie vader 7 dagen in de week gedurende 12 maanden in het jaar. En dat doet die goeie vader ook om vooral zijn kind naar school te kunnen laten gaan en haar bordje te kunnen vullen met eten. Naam en adres op aanvraag te verkrijgen bij inzender van dit stuk. Verder zijn er tienduizenden zo niet honderdduizenden van dit soort vaders die helemaal niet modern zijn maar gewoon simpelweg een verantwoordelijke vader zijn.

Het moest me even van het hart, dat er zo vaak klinklare nonsens de lezers wordt voorgeschoteld en dat men als auteur totaal zich niet bewust is van het feit, hoe werkelijk een vork in de steel zit.

Met vriendelijke groeten van een vader die niet als moderne vader getiteld wil worden, maar wel verantwoording heeft gedragen voor zijn kinderen, totdat zij op eigen wieken het nest uit vlogen en ergens goed waren geland in het leven, want zo horen vaders te zijn, alle moderne wasmachines en leuke gemakkleijke bezigheden ten spijt.
Want leuke dingen deed ik ook met de kids toen zij klein waren en de was deed ik ook als moeder de vrouw er geen zin in had omdat zij de handen vol had aan de kids en koken deed ik ook in het zelfde geval als hiervoor genoemd en boodschappen doen en opruimen en stofzuigen. Dus wat nu met die term "moderne vader"?
Terug naar boven Ga naar beneden
 
19 juni 2911, Vaderdag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vaderdag in dierenpark Kallenkote - 19-06-2016
» Ontmoetingsmiddag in Kulturhus EGW - 24 juni 2012
» 28 mei t/m 5 juni 2016: TongTongFair
» vooraankondiging: 5 juni Ramona 50 jaar!
» TongTongFair, 1 juni 2016

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: