Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Empty
BerichtOnderwerp: Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels   Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Icon_minitimeza 13 aug 2011 - 9:23

za 13 aug 2011, 06:00
Drama achter vleugel Wibi Soerjadi
van onze redactie

AMSTERDAM - Er vloeien heel wat tranen op het landgoed de Wulpenhorst van Wibi Soerjadi. De virtuoos jureert een afvalreeks van zes pianisten, die vechten om een tweede kans.

Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Wibijpg832946d


Foto: BLAUW, AB

De drie mannelijke en drie vrouwelijke talenten zijn ingetrokken bij Wibi en hen wordt het vuur na aan de schenen gelegd. Ze hebben bijna allemaal het conservatorium afgerond, maar om uiteenlopende redenen de weg naar het grote concertpodium niet gevonden. Han kreeg bijvoorbeeld een handblessure, Claudine een baby en werd verlaten door de vader van het kind.

Wibi blijkt een geweldige gastheer, die biljartwedstrijden en disco's organiseert, maar als het om jureren gaat is hij onverbiddelijk. "De kandidaten moeten wennen aan mijn strenge gezicht. Maar ik ben recht voor zijn raap. Ik zeg ook als iemand best veel plezier aan piano spelen kan beleven, maar dat vooral niet op een podium moet doen. Het gaat mij er niet alleen om dat iemand technisch perfect speelt, er moet passie voelbaar zijn. Het publiek moet worden aangeraakt."

De Avro zendt de serie vanaf 1 september zes weken uit. Lees er meer over in De Telegraaf.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels   Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Icon_minitimevr 2 sep 2011 - 13:10

Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Wibi_v10

uitzending gemist... aflevering 1


Onder Wibi's vleugels, do 01 sep 2011, 22:25
Omroep: AVRO


Wibi Soerjadi ontvangt zes talentvolle amateurpianisten in zijn landhuis. Eén van hen mag het voorprogramma van Wibi gaan verzorgen. Vandaag de auditie!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels   Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Icon_minitimedo 29 sep 2011 - 17:56

Wibi

We wisten al dat Wibi Soerjadi, de pianist, een beetje mal was. Mal in de zin van: kinderlijk. Zijn huis is ingericht met Disneyfiguren, hij heeft een hoge stem, hij giechelt veel en zijn kleding komt duidelijk van de kinderafdeling.

Inmiddels is Wibi, schrik niet, 41. Wat gebeurt er met kindsterren die een beetje mal zijn? Ze worden met de tijd wijzer en rustiger. Of ze worden ronduit excentriek.

Dat laatste is met Wibi Soerjadi gebeurd. Al een paar weken volg ik op donderdagavond Onder Wibi’s vleugels, een pianotalentenshow. Het gedoe rondom de talenten interesseert me niet. Wibi des te meer.

Vroeger waren alleen de Disneyfiguren zijn gekke gimmick, maar hij heeft er wat tics bij gekregen. Wibi doet niets meer zonder dat hij zwarte handschoentjes draagt. Hij heeft zijn haren voorover gekamd in een vreemde, puntvormige kap. En in het programma onthult hij steeds meer van zijn buitenissige hobby’s en lacunes in zijn opvoeding.

Hobby’s: op een matras van de trap glijden of paardrijden in het bos en doen alsof hij daar een kasteel moet vinden. Lacunes in de opvoeding: menselijke relaties, de kroeg. Wibi vertelde dat hij geen idee had wat een kroeg was of wat mensen daar deden.

Het programma is daarom niet gewoon een talentenshow, maar ook een bevreemdende documentaire waarin presentator Ewoud Genemans Wibi kennis laat maken met, zeg maar, de gewone wereld. De wereld die niet bevolkt wordt door Disneyfiguren.

Zo nam Ewoud Wibi mee naar een kroeg, waar hij door de bezoekers uiteraard werd begroet met de vraag ‘Hoe is het met Mickey Mouse?’ Na een tijdje cola drinken concludeerde Wibi: ‘Ik vind het wel grappig, dat hele kroegding.’

Respect overigens voor Ewoud Genemans, die zonder flauw te doen de oorzaak van Wibi’s malheid blootlegt. De muziek is voor hem zo serieus dat hij ook af en toe ongecompliceerd wil leven, vertelde Wibi. En dat doet hij blijkbaar door elke avond te dineren met levensgrote poppen van Winnie de Poeh en Donald Duck.

Met twee andere Wibiwatchers besprak ik gisteren de vraag of Wibi echt gek is of gewoon Michael Jackson nadoet. De symptomen zijn hetzelfde: muzikaal genie, als wonderkind begonnen, Disneyfiguren, handschoentjes. Je zou haast denken dat Wibi zijn krankzinnigheid heeft afgekeken.

Maar toen ik hem voor de zoveelste keer met volle overgave en met een grote Kermitpop op zijn rug op een matras van de trap zag roetsjen, wist ik: Wibi’s gekte is volledig authentiek.



Aaf Brandt Corstius
Volkskrant, 29-09-2011


========================

uitzending gemist 22 september
oordeel zelf, zou ik bijna zeggen.. jaja
wie bepaalt trouwens dat iemand krankzinnig is? en wie zegt dat iedereen regelmatig een kroeg van binnen moet bekijken..?

Aaf mag trouwens ook wel goed lezen want Ewouds naam schrijven ze in dat programma met een T.. Ewout dus.. wistle
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels   Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vanaf 1 september 2011 bij de Avro: - Onder Wibi's vleugels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cursus Indonesisch koken - vanaf week van 21 september
» Vanaf 7 april 2011: diverse tentoonsteliingen in Gorinchem
» Vanaf 13 december 2011: expositie "Indië was ons Paradijs"
» IndoFilmCafé 13 september 2011
» INDOrdt Fair: 1 t/m 11 september 2011

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: