Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten' Empty
BerichtOnderwerp: Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten'   Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten' Icon_minitimema 17 okt 2011 - 14:24

Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten'

Deze week ziet u Elsje Van Beekom uit Heist-op-den-berg opduiken in VT4-programma 'Komen eten'. Ondanks haar gevorderde leeftijd blijkt deze pittige dame met Indonesische roots en Nederlandse tongval kwieker dan ooit.
Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten' Elsje77isoudstedeelneme
Op 'Komen eten' staat geen leeftijdsgrens. Dat bewees Maria Crollet, mama van De schone van Boskoopkok Wouter Keersmaekers in 2009 toen ze op haar 74ste meedeed. Deze week zet de welbespraakte Elsje, 77 lentes jong, dat record nog een tikkeltje scherper.

"Ik ben dankzij mijn kleinkinderen in het programma gekomen", zegt ze. "Die hadden al enkele malen gezegd dat ze me zouden inschrijven. Voor ik het besefte, belde VT4 al voor een voorgesprek. Even later was ik geselecteerd om mee te doen. Ik heb er zeker geen spijt van. Bij een van mijn drie tegenstanders heb ik zeer lekker gegeten. De gerechten van de andere twee konden er mee door, maar ze hadden wel hun best gedaan. Koken is niet altijd makkelijk."

Indonesische roots
Elsje woont al jaren in Heist-op-den-Berg, maar ze is geboren op Java in Indonesië. Het is dan ook geen verrassing dat Elsje in 'Komen eten' de Indonesische toer opgaat. "Ik heb gele rijst gemaakt, gecombineerd met zeven verschillende gerechtjes. Dat leverde een overvloed aan aroma's, geuren en kleuren op. "

"Wat mijn medekandidaten niet wisten, was dat dergelijke rijsttafel in Indonesie deel uitmaakt van een traditioneel dankfeest. Ook bij mij zat er een diepere betekenis achter de maaltijd. Maar meer wil ik daarover nog niet vertellen. Dat moeten de mensen woensdag op televisie ontdekken."

Hoeveel punten
Elsje, in haar vrije tijd nog een fervent beoefenaarster van badminton, zal zelf ook voor het scherm zitten. "Ik weet uiteraard wie de winnaar wordt, maar ik heb er geen idee van hoeveel punten ik heb gekregen en wie me het meeste en minste gaf. Ik ben heel benieuwd om dat te weten te komen."

Tom VETS
gva.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ned.-Indië deelnemer WK
» Oudste man van Zeeland 107
» Oudste vrouw van stad Oss (105) overleden
» Oudste inwoner van Bronckhorst wordt 106
»  Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: