Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

  Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

 Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Empty
BerichtOnderwerp: Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les     Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Icon_minitimedi 4 feb 2014 - 20:17




di 04 feb 2014, 20:18

Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les


JAKARTA - De 91-jarige Hermain Tjiknang is sinds dinsdag de oudste Indonesische promovendus ooit. „Ik ben dan wel oud, maar ik kan niet stoppen met leren”, zei de krasse geleerde na de uitreiking aan de Padjadjaran Universiteit in Bandung.

 Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   N71r

Foto: Jakarta Post

„Ik kan nu al zien dat het huidige onderwijsysteem veel beter is dan tijdens het Nederlandse koloniale tijdperk”, liet de oudste doctor ook weten. Tjiknang begon zijn carrière als onderwijzer van Indonesische militairen in de koloniale tijd.

Zijn proefschrift over de bescherming van ontslagen geoutsourcete werknemers kwam er niet vanzelf. Tjiknang moest zijn dissertatie zeven keer herzien en kreeg in het proces zelfs een hartaanval. Dat gebeurde toen hij dacht alle gegevens op zijn usb-geheugenstick weg waren, schrijft The Jakarta Post.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

 Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les     Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Icon_minitimedi 4 feb 2014 - 21:08

Dit kan ik even niet volgen.
Althans wat de journalist neerschrijft....

„Ik kan nu al zien dat het huidige onderwijsysteem veel beter is dan tijdens het Nederlandse koloniale tijdperk”, liet de oudste doctor ook weten. Tjiknang begon zijn carrière als onderwijzer van Indonesische militairen in de koloniale tijd.

Indonesische militairen in de koloniale tijd....?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

 Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les     Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Icon_minitimedi 4 feb 2014 - 21:54

Henri R. Cingoor schreef:
Dit kan ik even niet volgen.
Althans wat de journalist neerschrijft....

„Ik kan nu al zien dat het huidige onderwijsysteem veel beter is dan tijdens het Nederlandse koloniale tijdperk”, liet de oudste doctor ook weten. Tjiknang begon zijn carrière als onderwijzer van Indonesische militairen in de koloniale tijd.

Indonesische militairen in de koloniale tijd....?

De gemiddelde Telegraaf-lezer kan niet zoveel met de term 'Inlands', en 'inheems' zou waarschijnlijk te vaag zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





 Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les     Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les   Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oudste promovendus kapittelt Nederlandse les
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oudste man van Zeeland 107
» Oudste inwoner van Bronckhorst wordt 106
» Oudste vrouw van stad Oss (105) overleden
» Oudste gevangen orang-oetan overleden
» Elsje (77) is oudste deelnemer 'Komen Eten'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: