Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar Empty
BerichtOnderwerp: Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar   Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar Icon_minitimewo 22 feb 2012 - 18:43

Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar

Laatst gewijzigd: woensdag 22 februari 2012 - 18:56 | Auteur: Karin Kamp
Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar Kapele
De tijdelijke kapel in Haps (foto: Jaqcueline Hermans)

HAPS - In Haps komt een vredeskapel naast het kerkhof aan de Straatkantseweg. Het wachten is op toestemming van de provincie. Tot die tijd staat er een kopie uit de carnavalsoptocht.

Het idee voor de kapel komt van de schoonvader van Liesbeth van Heeswijk. Hij merkte op dat er voor de Indië-veteranen in Haps zelf geen plek is om naartoe te gaan, bijvoorbeeld bij de herdenking.

Inwoners bieden hulp aan voor bouw kapel
Het idee voor een kapel is warm ontvangen bij de dorpsraad. Inmiddels wordt er een stichting opgericht en hebben verschillende inwoners van het dorp hulp aangeboden om de kapel te bouwen of hebben al geld gegeven."Ik ben heel trots op ons dorp. Hier helpen mensen elkaar meteen als er wat moet gebeuren", aldus Van Heeswijk.

Provincie moet nog toestemming geven
De gemeente Cuijk heeft al ingestemd met de bouw maar de provincie moet ook nog haar goedkeuring geven. Buurtbewoners hadden mede daarom de kapel gekozen als thema voor hun carnavalswagen. Die is gemaakt op basis van de tekeningen van de echte. Om alvast een idee te krijgen van hoe het straks eruitziet, hebben buurtbewoners woensdag een deel van de carnavalswagen op de plek gezet van de kapel.

Bouw kapel start hopelijk na zomer
Liesbeth van Heeswijk hoopt dat er in of net na de zomer gestart kan worden met de bouw van de Vredeskapel. "En hoewel er een Mariabeeld in komst, is dit een plekje dat bedoeld is voor iedereen. We zetten ook in verschillende talen het woord 'vrede' binnen op de muren. Ik hoop dat mensen hier vrede vinden, bij zichzelf en daarbuiten", aldus één van de initiatiefnemers.

Eerste publicatie: woensdag 22 februari 2012 - 18:02
Omroep Brabant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Carnavalskapel in Haps in afwachting van echt exemplaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ‘Die platte neus, echt Indonesisch toch?’
» Sorry slaven, Indië was pas echt erg
» Wat ik écht ben, weet ik héél zeker
» U Centraal-vrijwilligers aan het woord: “Als vrijwilliger voel ik me echt mens”
» Boudewijn de Groot zingt zijn klassiekers echt nooit meer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: