Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimewo 16 mei 2012 - 20:30

Voor de enkeling die het nog niet weet: Rolling Eyes


Tong Tong Fair 2012 in Den Haag


Op Hemelvaartsdag, donderdag 17 mei 2012, opent op het Malieveld in Den Haag de 54e editie plaats van de Tong Tong Fair. In 1959 organiseerde een groepje Indische Nederlanders voor het eerst een Indische Pasar Malam die uit groeide tot de grootste ter wereld en tegenwoordig Tong Tong Fair heet. Tot en met Tweede Pinksterdag (zondag 28 mei) presenteert de Fair een cross-over van oosterse en westerse culturen, van ‘animal pop’ uit Papua tot hiphop uit de polder. De Fair bestaat uit de Grand Pasar met het Indonesische Paviljoen, de Eetwijk met Aziatische restaurants en waroengs en het Tong Tong Festival: een cultureel programma met exposities en theater.


Zo komt Ayu Tong, de beroemdste schrijfster van Indonesië, spreken over haar nieuwe boek ‘Het getal Fu’. De Indonesische zangeres Anggun treedt op. Ze verkocht twee miljoen platen in 35 landen en is niet alleen beroemd in haar geboorteland, maar ook in Frankrijk, waar ze al jaren woont. Dit jaar biedt het festival een themaprogramma over batik, met een expositie, workshops, modeshows en lezingen. De Pasar krant biedt het volledige programma van het festival. Stichting Tong Tong zet zich in voor de Indische (Euraziatische) cultuur waarin Oost en West samenkomen. Dat ontstond meer dan vierhonderd jaar geleden en is een van de oudste mengculturen ter wereld. De Tong Tong Fair is iedere dag open van 12.00 tot 22.00 uur. Tickets: zie website.


eropuit.blog.nl
Door Erik Feenstra op wo 16 mei 2012 om 19:14
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 10:58

'
"De eerste workshop in de Bengkel: angklung. Een muzikaal begin, 60 mensen spelen angklung en zingen mee met het bekende liedje Burung Kakatua."


Tong Tong Fair & Festival op FB, 20 min. geleden...



Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 19:55

speciaal voor mij gespeeld joh...
In het indorockcafé ook..
Ben net terug.
Cool... hoor...moes zwart rijen in de trein
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 21:03

Very Happy jij hebt toch wel meegezongen?

Duss.. TTF is weer ouwerwets leuk? Veel bekenden gezien? Lekker gesnoept?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 21:41

Drukte bij Indische Tong Tong Fair op Malieveld

Gepubliceerd op :
donderdag, 17 mei 2012 - 15:28 | Laatste update: donderdag, 17 mei 2012 - 18:55


nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! 05_17t10

DEN HAAG - Het is dringen geblazen bij de ingang van de Tong Tong Fair op het Malieveld in Den Haag. Er staat een lange rij mensen die een kaartje willen kopen om het evenement over de Indische cultuur te bezoeken.


De Tong Tong Fair wordt voor de 54e keer gehouden. Op de grootste Indische markt van Europa staan tientallen Aziatische restaurants en er is ook een cultureel programma.

Vorig jaar trok het festival zo'n honderdduizend bezoekers. De Tong Tong Fair is sinds donderdag open en duurt dit jaar tot en met Tweede Pinksterdag.

met kort filmpje en interview


omroepwest.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimevr 18 mei 2012 - 16:16

Kebebasan-fragment op TTF 17-05-2012

Just the ending of the performance of Kebebasan-Vrijheid-Freedom at the Tong Tong fair on MAY 17, 2012 with Retno Saswitri, Erwin van Ligten and Patrick Drabe. Freedombymarionbloem



YouTube
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gast
Gast




nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimeza 19 mei 2012 - 23:03

Ik ga volgende week naar Nederland en ben zeker de 24ste op de TTF fair met mijn moeder (ik raak haar altijd kwijt) en mijn jongste zusje. De dochter van de laatste wordt twee jaar dus ik zal weer een poot uitgedraaid worden.

DE TTF is de enige gelegenheid waar ik me bewust ben dat ik tussen Indischen zit, ik zie dan geen Nederlanders maar Indischen. Ik hoef danook niet naar oude Indische dames te groeten. Ik krijg dan echt de indruk hoe het in Indie geweest zou moeten zijn. Dat is natuurlijk de grootste flauwekul want de echte kolonialen ontbreken en het blijft een waanvoorstelling.

Misschien ga ik vrijdag ook want dan wordt Hans Vervoort geinterviewd over het boek Weg uit Indie. Mijn belangstelling gaat uit naar dat boek
omdat de titel is weg uit Indie, maar het boek gaat voor 2/3 deel over de kampen
omdat in geeneen recensie aangegeven is dat de hoofdrolspelers Indisch zijn of niet, alhoewl 25% van de kampbewoners Indischen waren met hun speciale achtergrond.
en dat gedeelte over na de oorlog lijkt me interessant wat er wordt verteld. Misschien komt Kapitein Westerling aan bod of de zelf/moord op generaal Spoor.

Dat is mijn reden om danook de vrijdag te komen.

Zaterdag ga ik naar een 100-jarige verjaardag en die leeftijd lijkt me wel veel voor 1 in de familie.

Zondag ga ik weer terug naar Italie en maak een stop in Milaan. Daar studeert mijn zoon en we gaan dan cocktails drinken. Savonds neem ik het vliegtuig naar Bari en hoop om 22:00 thuis te zijn. All's well that ends well, vrij naar Shakespeare.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimezo 20 mei 2012 - 11:45


duimenop

De geur, de smaak, de cultuur van Indonesië bedwelmt het Haagse Malieveld..../



dagjeweg.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimezo 20 mei 2012 - 11:53

Leuk, dat je ook nog naar de TTF gaat, Valerio. Lekker struinen tussen al het moois en lekkers Very Happy
En als je naar Hans Vervoort gaat, kom je hier dan een verslagje uitbrengen?
Ben wel benieuwd naar je indrukken.

Veel plezier volgende week op de pasar, én ook op de verjaardag!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimezo 20 mei 2012 - 15:31

Have fun Valerio en alvast ook gefeliciteerd met de verjaardag ( roosje ) en goede reis en weer behouden terugkomst. (na de stop te Milaan dan.) bier1


Gr/H.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 14:42

" Onze tenten zijn koel, onze programma's zijn cool! :-)
Onze huidige tenten zijn gemaakt van zonwerende materialen, en hi-tech voorzien van ingenieuze ventilatiesystemen. Binnen is het meestal koeler dan buiten! Dus laat je door de tropische temperaturen niet weerhouden naar Den Haag te komen. "



aldus Tong Tong Fair & Festival op FB
23 mei '12
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 13:13

Theatermonoloog 'Noem mij maar Kartini'
24 mei 2012 - 13:30 uur


Theatermonoloog Noem mij maar Kartini door Anita Poolman is gebaseerd op de brieven van Raden Adjeng Kartini (1879-1904) en omlijst met dansen door Romanita Santoso.

Kartini schreef in het Nederlands over haar gevoelens, de positie van vrouwen, de strijd tegen het uithuwelijken en het belang van educatie. Zij wordt gezien als de eerste feministe in Indonesië. Voorafgaand aan de monoloog houdt Joke van Grootheest, conservator geschiedenis in het Museon, een inleiding over de Japanse interneringskampen voor mannen, vrouwen en kinderen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het Museon beheert de Nationale Collectie tekeningen en objecten van Nederlanders in Japanse interneringskampen.

Datum: donderdag 24 mei
Aanvang: 13:30 uur
Kosten: 5,50 (incl. toegang Museon)
Reserveren niet mogelijk, wees op tijd want vol is vol!

Deze activiteit is onderdeel van de Tong Tong Fair in Den Haag. Van 17 t/m 28 mei 2012 (Hemelvaart t/m 2e Pinksterdag) vindt de 54e editie van de Tong Tong Fair plaats, het grootste Indische (Euraziatische) evenement ter wereld. Op het Malieveld in Den Haag draait dan alles om de cross-over van Oost en West.


www.museon.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 13:21

Indonesie centraal in Museon | Museon
Datum nieuwsfeit: 23-05-2012
Bron: Museon


Indonesie centraal in Museon | Museon

23 mei 2012


Op donderdag 24 mei is er een lezing over momenten van troost en ontspanning in de Japanse kampen in Indonesië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er werden bijvoorbeeld cabaret- en toneelvoorstellingen gespeeld, er werd gemusiceerd en er vonden voordrachten plaats. Joke van Grootheest, conservator Geschiedenis, vertelt aan de hand van een foto- en affichemateriaal over deze bijzondere momenten.

In aansluiting hierop spelen Anita Poolman en Romanita Santoso de voorstelling 'Noem mij maar Kartini'. Kartini was een dochter van de regent Raden Mas Adipati Ario Sosroningrat en een voorvechtster van het vrouwenkiesrecht in Indonesië. Ze heeft ook veel bijgedragen aan onderwijs voor meisjes. In deze monoloog, die gebaseerd is op brieven van Kartini, komen de inlandse tradities, zoals uithuwelijking en polygamie alsmede invloeden van het kolonialisme aan de orde. Het geheel wordt omlijst door dans van Romanita Santoso.

Het programma begint om 13.30 uur en de toegang bedraagt - 5,50 (inclusief toegang tot alle tentoonstellingen in het Museon). Dit programma is samengesteld ter gelegenheid van de 54e Tong Tong Fair.



*Japanse kampen / Collectie Museon
Nederland en Indonesië' hebben een eeuwenoude koloniale band. Tijdens de periode van de Japanse bezetting van 1941 tot 1945 werden de Nederlanders opgesloten in interneringskampen. Indonesiers bleven vaak buiten de kampen, maar hadden het daar minstens zo slechts als de geïnterneerden. De mannen werden gescheiden van hun vrouwen en kinderen, er kwamen krijgsgevangenkampen voor mannen en voor vrouwen. Het Museon beheert de belangrijkste collectie tekeningen en voorwerpen uit deze kampen in Nederlands-Indië, Birma, Thailand en Japan. De tekeningen, gemaakt door bekende en onbekende kunstenaars, geven een goed beeld van het leven in de kampen. Tijdens de internering werden er ook affiches van voorstellingen gemaakt. Huib van Laar ontwierp deze aankondiging in het rustkamp Chungai waar een Hollands Cabaret werd samengesteld o.l.v. Joop Postma. De Nederlanders werkten vaak samen met Engelse groepen en brachten zo wat ontspanning bij de revaliderende gevangenen.


54e Tong Tong Fair
Tot en met 28 mei (Hemelvaart t/m 2e Pinksterdag) vindt de 54e Tong Tong Fair plaats. De Tong Tong Fair presenteert ook dit jaar weer een caleidoscopische cross-over van oosterse en westerse culturen, met een sterk internationaal programma. De Tong Tong Fair bestaat uit de beroemde Grand Pasar met het Indonesië-Paviljoen, de Eetwijk, met tientallen Aziatische restaurants en waroengs, en het internationale Tong Tong Festival, een cultureel programma rond de mix van Oost en West in podiumkunsten, exposities, gesproken woord en actualiteit.


Museon, mens - natuur - cultuur
Het Museon is een interactief museum met een educatieve missie waar de mens in relatie tot natuur en cultuur centraal staat. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.


Nieuwsbank
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!   nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag!
» ;-) wellicht ten overvloede: Tong Tong Fair 2010 - 19 mei.. het aftellen is begonnen..
» Sandra Reemer lanceert campagne #ikherdenk tijdens Indische Salon op Tong Tong Fair
» 60ste Tong Tong Fair feestelijk van start
» Tong Tong Fair 2015, Malieveld Den Haag, 27 mei t/m 7 juni

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: